Wanneer jij een bedrijf hebt, en deze wilt laten groeien, heb je goede strategieën nodig wil je goed gekwalificeerde leads krijgen. Je kan twee soorten leads genereren, namelijk inbound leads en outbound leads. In dit artikel ga ik voor je outbound leads behandelen, en jou daar alle informatie over geven.
Wat is een outbound lead? #
Een outbound lead is elke B2B-prospect dat interesse heeft getoond in producten of diensten van een bedrijf, maar nog niets heeft gekocht. Wanneer je als lead wilt kwalificeren, zal de potentiële koper interesse hebben getoond in wat je verkoopt. Wanneer dit het geval is, zullen ze in de outbound salesfunnel komen.
Je kan outbound leads verdelen onder twee verschillende soorten leads:
Marketing qualified leads (MQL’s) #
Een marketing qualified lead heft de intentie getoond om jouw product(en) te kopen. Deze intentie wordt getoond door de betrokkenheid bij je bedrijf, zoals bijvoorbeeld betrokkenheid bij je inhoud, je website hebben bezocht of marketingmaterialen hebben gedownload.
Sales qualified leads (SQL) #
Wanneer de marketingafdeling het idee heeft dat een marketing qualified lead als het ware gestuurd kan gaan worden tot een sale, dan komt het bij de salesafdeling en wordt het een sales qualified lead. Wanneer je een sales qualified lead bent, ben je dus veder gekomen in de sales funnel, en ben je bij de volgende fase van het verkoopproces.
Wat zijn voordelen van een outbound lead? #
Het genereren van outbound leads kan net zo effectief zijn als inbound leads, mits de juiste strategieën en technologieën gebruikt worden. Hieronder staan een paar belangrijke voordelen van outbound leads:
- Het verkort de verkoopcyclus: outbound leads is een goede manier om leads te targetten die al klaar zijn om te beslissen over een aankoop, wat de verkoopcyclus aanzienlijk kan verkorten.
- Merkbekendheid vergroten: goede outbound technieken zijn een goede manier om zowel een kleine als een grote doelgroep te bereiken om de naamsbekendheid en zichtbaarheid te vergroten.
- Nieuwe markten kunnen testen en bereiken: door op outbound leads te sturen zal je bedrijf zich in nieuwe markten brengen, wat meer voor je te bieden kan hebben.