Finse Webshop:
€ 142.868,73 (+203%)
in 60 Dagen

Inhoud

Het bedrijf

Dit bedrijf had een Finse webshop, gespecialiseerd in consumentenproducten en verkocht uitsluitend in Finland.

De uitdaging

De omzet was al een tijdje stabiel en de groei leek eruit. Paid advertising werd ingezet, maar het ontbrak aan de kennis om effectief, winstgevend en snel op te schalen.

Daarnaast loop je in Finland al snel tegen een taalbarriere aan en daarom is Blue Shark ingeschakeld om deze problemen zo snel mogelijk het hoofd te bieden.

Resultaten

De kanalen en de doelstellingen

We hebben ervoor gekozen om ons tijdens de eerste 60 dagen uitsluitend te focussen op paid advertising via de platformen van Meta, zoals Facebook en Instagram.

De webshop draaide namelijk voor een groot gedeelte via deze platformen en daarom trokken wij de conclusie dat hier het laaghangende fruit viel te plukken.

Het doel was duidelijk: de omzet zo snel mogelijk verhogen en de Facebook ads winstgevend opschalen.

Hoe zijn we te werk gegaan

De klant heeft ervoor gekozen om zijn Facebook advertising uit te besteden aan Blue Shark en we zijn daarom onze samenwerking ook direct begonnen met een grondige analyse van het advertentieaccount en van de webshop.

We keken naar ‘quick wins’ die we direct konden toepassen om de resultaat vrijwel gelijk te verbeteren.

Daarnaast kijken we altijd naar de huidige webshops en of er aanpassingen nodig zijn om het conversiepercentage te doen verhogen.

Dit is namelijk 1 van de snelste manieren om jouw overall ROAS op de advertenties te verbeteren en tevens wordt dit vaak onderschat.

We hebben bijvoorbeeld geconstateerd dat er advertenties te lang doorliepen, dat er onvoldoende getest werd op nieuwe doelgroepen en bepaalde ad creatives begonnen verzadigd te raken waardoor de resultaten in rap tempo terug liepen.

Na afloop van de analyse hebben we dit doorgenomen met de klant.

Blue Shark is direct begonnen met het optimaliseren van de lopende campagnes en daarnaast hebben we nieuwe campagnes gelanceerd om doelgroepen, creatives en copies te AB-testen met als doel om in de eerste week een winnende combinatie te vinden.

Omdat het doel was om de omzet zo snel mogelijk te verhogen was enige haast geboden, over het algemeen niet het beste uitgangspunt wanneer het aankomt op eCommerce en marketing.

Gelukkig heeft dat voor dit bedrijf goed uitgepakt.

Het resultaat

In de onderstaande screenshot zie je een snelle recap van de resultaten die we hebben gerealiseerd voor deze Finse webshop.

Zo hebben we de omzet verhoogd met 203% t.o.v. de voorgaande 60 dagen tot € 142.868,73.

Om deze omzet te realiseren hebben we 125.624 bezoekers naar de website getrokken en is dit aantal toegenomen met 139%.

Daarnaast is het conversie percentage toegenomen met 16% tot een totaal van 3,28%.

Als laatste hebben we de gemiddelde orderwaarde (AOV) doen stijgen met 10% tot € 33,06 terwijl hier niet de focus op heeft gelegen, dit is puur een resultaat van het juiste verkeer naar het juiste aanbod sturen.

Totale resultaten