VAN GEEN OMZET
NAAR € 1.000.000+
IN 180 DAGEN

Inhoud

Het bedrijf

Begin 2021 klopte het bedrijf aan bij Blue Shark om de social advertising voor een portfolio van 3 webshops te beheren. Het portfolio bestond uit een drietal websites in Noorwegen, Zweden en Finland. Alle webshops waren gebouwd op basis van het dropship-model en dit bood als grootste kans dat we geen voorraadissues zouden hebben en snel en hard konden opschalen.

De uitdaging

De grootste uitdaging was dat het bedrijf in kwestie nog geen track record had. Er was geen data aanwezig omtrent de AOV, LTV, het conversiepercentage of bezoekersaantallen. Ook hadden we geen inzicht in de prestaties van voormalige campagnes, dan wel populaire producten.

Blue Shark werd daarom gevraagd om een analyse te maken en op basis hiervan een social ads strategie op te tuigen.

Resultaten

De kanalen en de doelstellingen

We hebben besloten om zo snel mogelijk live te gaan met de eerste advertenties, hierdoor hebben we gekozen om het kanaal Facebook ads in te zetten voor dit bedrijf. Dit platform stelt ons namelijk in staat om snel data te verzamelen en aan de hand van de data te kijken welke verbeteringen we kunnen doorvoeren op de website en welke producten de hardlopers zijn op de diverse webshops.

Zodra we de eerste data hebben verzameld is het goed mogelijk om de resultaten te turbo-chargen, allemaal via Facebook ads en alvorens we besluiten andere kanalen te benutten.

De doelstelling was simpel, zo snel en zo hard mogelijk groeien. Hiervoor hadden we één uitgangspunt: een BER (Break Even ROAS) van 1.81. 

Iedere campagne met een ROAS boven de 1.81 was dus winstgevend. Zodra een bedrijf samen gaat werken met Blue Shark is dit dan ook de eerste KPI die we samen vaststellen en bepalen.

IJzersterke strategie

Omdat het bedrijf nog geen track record had is een ijzersterke strategie van levensbelang om snel, winstgevend en succesvol te kunnen opschalen via Facebook.

We hebben er dan ook geen gras over laten groeien en zijn direct aan de slag gegaan met het testen van producten om te kijken waar de potentie lag.

Zodra we goede producten hadden gevonden hebben we de strategie verder toegespitst op dit aanbod en zijn we diverse doelgroepen, creatives en ad copies gaan testen om te kijken welke hook het beste werkt op welke doelgroep.

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met een gedetailleerde en specifieke retargeting strategie om ons laaghangende fruit te plukken van warme (potentiële) klanten om vervolgens onze doelgroepen nog verder te specificeren aan de hand van LLA’s (Look-a-Like Audiences).

Het resultaat na 180 dagen

Het resultaat na 180 dagen is dan ook een resultaat waar we enorm trots op zijn, we hebben dit bedrijf namelijk in een ongekend tempo winstgevend op weten te schalen, dit zag er als volgt uit:

30.684 orders gegenereerd.
€ 1.028.858 omzet gerealiseerd.
+- € 370.000 adspend gespendeerd.
€ 245.109 (24%) netto-winst

Zie hieronder een screenshot van de resultaten. 

Totale resultaten

Kansen & uitdagingen voor de toekomst

Één van de grootste kansen voor dit bedrijf is om het portfolio verder uit te breiden met meerdere webshops in nog meer landen.

We zien namelijk welke producten er goed werken in Noorwegen, Zweden en Finland. Een logische vervolgstap is dan ook om verder uit te breiden naar bijvoorbeeld Denemarken of Duitsland en hier te focussen op de best verkopende producten uit de landen die zich al bewezen hebben.

Uitdagingen:

Cashflow

Bij een groei zoals deze (en zeker voor een startend bedrijf) is de cashflow één van de belangrijkste aspecten. Dit is dan ook een grote uitdaging om deze op peil te houden aangezien bepaalde PSP’s (zoals Klarna) het geld laten uitbetalen en jij dit tijdelijk moet voorschieten.

Het team

Uiteraard bij een groeiende omzet komen er meer taken kijken en daarom is het van groot belang om het team uit te breiden zodat diverse aspecten op peil blijven, denk hierbij aan jouw klantenservice, product research en orderafhandeling.

Conclusie

Na 180 dagen zijn we trots op de resultaten die we samen behaald hebben. Het leven van deze ondernemers zijn 180 dagen gedraaid en volledig veranderd door de succesvolle strategie die Blue Shark heeft toegepast en de resultaten mogen en dan ook zijn.