VAN € 57.400 NAAR
€ 78.400 PER MAAND
(+ 37%) IN 60 DAGEN

Inhoud

Het bedrijf

Dit bedrijf exploiteert een niche webshop gericht op plaswekkers. De voornaamste focus ligt op Nederland en België, maar de webshop levert ook aan Franse klanten.

De uitdaging

De eigenaar van de webshop klopte bij Blue Shark aan omdat hij het gevoel had dat de Facebook- en Google campagnes niet optimaal presteerden.

Deze lagen momenteel bij een ander marketingbureau en de ondernemer was absoluut niet tevreden met de huidige werkwijze en resultaten.

Blue Shark werd gevraagd om een second opinion en een analyse van de huidige data.

Resultaten

De kanalen en de doelstellingen

Zoals gezegd zijn we begonnen met een analyse van maar liefst 10 pagina’s omtrent de huidige marketing. We zijn enorm diep op de data en de webshop ingedoken en hebben diverse aandachts- en verbeterpunten aangedragen.

De conclusie was eigenlijk simpel: zijn huidige agency had geen idee wat ze deden en de campagnes draaiden dramatisch, terwijl er veel data aanwezig was. 

Hierna schakelde de ondernemer snel en was Blue Shark definitief de aangewezen partner om aan de slag te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan.

De analyse die we gemaakt hebben zijn we direct in de praktijk gaan brengen.

En ons eerste doel was eveneens duidelijk: de marketingkosten zo snel mogelijk omlaag brengen, de ROAS opkrikken en de CPA verlagen.

Om je een beter beeld te geven hebben we de resultaten van de maand voorafgaand aan onze samenwerking hieronder bijgevoegd.

Resultaten voor samenwerking

Omzet: 01-01-2022 t/m 31-01-2022

Hoe zijn we te werk gegaan

We zijn begonnen met het herschrijven van de advertentieteksten. Deze moesten beter voordat we daadwerkelijk aan de slag zouden kunnen.

We hebben 5 ad copies geschreven voor koud verkeer en 3 voor retargeting campagnes om deze vervolgens tegen elkaar te kunnen splittesten.

Gezien de hoeveelheid data zijn we daarna begonnen met het ontwikkelen van effectieve retargeting campagnes om het laaghangende fruit te plukken.

Daarnaast hebben we het bedrijf opdracht gegeven om meer content te verzamelen zodat we betere AB-tests konden uitvoeren en nooit zonder nieuwe, frisse contenten kwamen te zitten.

Uiteindelijk is het ook belangrijk om een nieuwe groep kopers naar de website te trekken en de pixel te blijven voorzien van voldoende data.

We hebben daarom vanaf dag 1 een percentage van het marketingbudget gealloceerd naar koud verkeer in de top of funnel.

Deze combinatie van adverteren heeft er vrijwel direct voor gezorgd dat de marketingkosten zijn gedaald en de omzet is gestegen.

Uiteraard het beste van beide werelden en bovendien zijn dit alleen de paid advertising campaigns op Facebook.

Het bedrijf draait ook Google ads, echter hebben we ervoor gekozen om ons de eerste 60 dagen op 1 platform te focussen zodat we resultaten kunnen maximaliseren.

Aan het eind van deze 60 dagen werd er echter een dringend beroep gedaan om ook de Google ads campagnes te analyseren gezien het enorm verschil in de Facebook-performance.

Inmiddels runnen we beide platformen voor deze klant en zien we de toekomst vol verwachting tegemoet.

Het resultaat na 60 dagen

Na 60 dagen was het tijd om de eerste balans op te maken.

Zo zijn we gestart met een omzet van € 57.411,39 per maand en hebben we deze omzet vrijwel direct weten te verhogen naar € 78.432,99 per maand.

Dat is een stijging van 37%. In 60 dagen.

En alleen terwijl we de Facebook campagnes hebben geoptimaliseerd en verder uitgebouwd.

Daarnaast zijn de marketingkosten nagenoeg geleek gebleven, of misschien zelfs wel verlaagd!

Terwijl de omzet is toegenomen, dit is natuurlijk de droom van iedere ondernemer.

Daarom kunnen we ook naar volle tevredenheid melden dat deze case study succesvol is afgerond.

Totale resultaten