Het is al tijden een discussie toen adverteerders. Is een long form ad copy nou wel of niet goed. In dit artikel geef ik jou alle informatie over een long form adcopy.
Wat is een long form adcopy? #
Een long form ad copy is een lange tekst om te beschrijven waar jouw advertentie over gaat. De lengte van een long form ad copy ligt vaak boven de 750 woorden.
Waarom werkt een long term adcopy? #
Facebook meet alles. Eén van de dingen dat Facebook meet is hoelang mensen bezig zijn met een advertentie. Wanneer jij een lange advertentie hebt, en mensen lezen dat, zijn ze lang bezig met dat te lezen en dat meet Facebook.
Dus wanneer het Facebook-algoritme iemand diep betrokken ziet bij een advertentie, zoekt het naar andere mensen zoals die gebruiker die ook lang bezig zijn met een advertentie. Dat is een uniek voordeel aan het gebruiken van een long term adcopy.
Mensen die geen interesse hebben in hetgeen wat jij aanbied in jou advertentie, zullen ook niet de hele tekst gaan lezen. De kans dat mensen die het hele bericht lezen, aan jou doelstelling gaan voldoen is dus best groot. Het is daarbij niet zo dat het Facebook algoritme is gemaakt voor longform advertenties. Het is wel gemaakt om het algoritme meer informatie te geven om betere keuzes te maken.
Het nadeel aan korte adcopy’s
Korte advertenties zijn niet fout. Beiden hebben ze zijn voordelen. Het voordeel van een long term adcopy in opzichte met een short term adcopy is dat je een lange adcopy goed is voor een specifiek product met bijvoorbeeld een achtergrond verhaal.
Wanneer jij een duurder product of dienst hebt, is het lastig om met een korte adcopy iemand te overtuigen met jouw advertentie. Daarom is het slim om in dat geval een lange adcopy te gebruiken.
Met een lange adcopy kan jij duidelijk uitleggen wat je product of dienst is, en wat het oplost voor een persoon. Want hetgeen wat jij adverteert heeft wel waarde voor de klant nodig.