In het afgelopen decennium zijn webinars enorm belangrijk geworden om onder andere groot publiek te krijgen en leads te genereren voor je bedrijf. Alleen voor veel mensen is het ook nog een redelijk onbekend begrip. Voor deze mensen is dit artikel. In dit artikel geef ik jou namelijk alle nodige informatie wat jij moet weten over een webinar.
Wat is een webinar? #
Een webinar is een digitale vorm van een fysiek evenement. Je kan het ook definiëren als een gelegenheid waarbij een groep mensen tegelijk op internet gaat om iets te bespreken. Webinars kunnen op verschillende manieren worden gehouden. Wat webinars zo effectief maakt, is dat het tweerichtingscommunicatie is waarbij de aanwezigen informatie geven en delen aan elkaar.
Hoe werkt een webinar? #
Bij een webinar kunnen presentatoren allerlei documenten delen. Denk hierbij ook aan spraakmemo’s, video’s en presentaties. Webinars zijn vaak zakelijk gerelateerd en vooral bedoeld om publiek te informeren en erbij te betrekken. Webinars zijn nuttig in elke branche wanneer communicatie met je publiek cruciaal is voor je succes.
Daarnaast kunnen webinars je ook helpen met de volgende dingen:
- Je kan je publiek goed informeren over je bedrijf
- Je kan goed autoriteit opbouwen in je branche of niche
- Je producten demonstreren aan (potentiële klanten)
- Leads en aankopen genereren voor je bedrijf
- Nieuwe klanten onboarden voor je product of dienst
Waarom een webinar maken? #
De voornaamste reden waarom jij gebruik moet maken van een webinar is omdat het een wegweldige manier is om inhoud van hoge kwaliteit rechtstreeks aan je publiek te laten zien.
Het is daarbij ook nog een voordeel dat het erg kosten efficiënt is. Dit komt omdat het natuurlijk omdat het online is. Wanneer jij fysiek voor een veel mensen wilt gaan praten zal dat een stuk duurder zijn. Dan ga je namelijk kijken naar zalen en catering etc.