Bedrijfsdata is informatie over de kwaliteiten en het gedrag van het bedrijf. Hierbij kan je denken aan interne klantrelatiegegevens, bedrijfsgegevens etc. Toch weten veel mensen nog niet precies wat het inhoudt, of wat het belang is van bedrijfsdata. Wanneer dit het geval is, dan staat er in dit artikel alle informatie wat jij moet weten over bedrijfsdata.
Wat is bedrijfsdata? #
Bedrijfsdata is een term wat wordt gebruikt voor elk stukje informatie wat betrekking heeft op het runnen van een bedrijf. Dit kan ook een makkelijke, eenvoudige lijst zijn met bijvoorbeeld werknemers. Het kan ook operationele kosten, overzichten van strategieën of contactgegevens van klanten bevatten.
Wat is het belang van bedrijfsdata? #
Bedrijfsdata zijn een belangrijk onderdeel van de groei van je bedrijf. Dit is de informatie wat je bedrijf gebruikt om uitvoerende beslissingen te nemen, marketingcampagnes te onderhouden en nieuwe en strategische ideeën te ontwikkelen die de groei van je bedrijf zullen vergroten.
Wat zijn voordelen van bedrijfsdata? #
Leadgeneratie #
Bedrijven kunnen bedrijfsdata zoals bedrijfsdocumenten, social media en algemene informatie gebruiken voor bijvoorbeeld sales tools. Wanneer je bedrijfsdata hebt van goede kwaliteit, kan jij de leadgeneratie van een bedrijf een stuk vergroten.
Firmografiche gegevens #
Je kan bedrijven groeperen in categorieën die het beste bij je salesteam of marketingteam past. Je kan bedrijven filteren op verschillende factoren, denk aan grootte van het bedrijf, omzet van het bedrijf, locatie van bedrijf etc. door een dergelijke aanpak te gebruiken, zal je een aantal niet relevante bedrijven verliezen en kan jij je focussen op bedrijven die wel goed bij je interprocess communication passen.
Werknemers gegevens #
Met werknemer gegevens kan jij informatie over een bepaald persoon bekijken. Gegevens zoals afgeronde opleidingen, werkervaring of vaardigheden kunnen je helpen bij de juiste mensen zoeken & filteren voor jou en je bedrijf. Deze informatie zal je helpen met een gekwalificeerde lijst van potentiële klanten op te stellen om de leadgeneratie te verbeteren. Wanneer je bedrijfsdata combineert met gegevens van werknemers zal je beter inzicht in talentbeweging zien tussen de bedrijven.