Het moderne systeem van accountscores stelt de verkoop- en marketingteams in staat om bedrijven of accounts te identificeren en te targetten die het meest waarschijnlijk een aankoop zullen gaan doen. Dit helpt bij de waarde van elke potentiële klant bepalen. In dit artikel geef ik je alle informatie wat jij moet weten over account scoring.
Wat is account scoring? #
Account scoring sorteert doelbedrijven in volgorde van hun potentiële waarde van meest waardevol tot minst waardevol. Door de account scoring zie jij je kansen in de vorm van organisaties en niet van individuele leads. Een voordeel hiervan is een berichtgeving binnen de verkoopgroep. Dit zal ervoor komen dat er verwarring ontstaat door het scrollen van de leads.
Wanneer je geen account scoring systeem wilt gebruiken, kan het zijn dat je markering net begonnen is het het bereiken van een lead, terwijl jouw verkoop al een demo doet met een andere lead van hetzelfde bedrijf.
Dit kan betekenen dat je twee geïnteresseerden in twee verschillende verkoopcyclussen hebt, en je team besteed dubbel zoveel moeite en tijd om één bedrijf te winnen. Dit is natuurlijk erg zonde, want dit kan ten koste gaan van de koopervaring.
Voordat jij een sale bij een bedrijf doet, of jouw waarde voor de klant binnen het budget en de vereisten van de klant valt. Wanneer je dit systematisch wilt gaan versnellen, zullen bedrijven een goed klantprofiel ontwikkelen.
Waarom heb jij account scoring nodig? #
Account scoring vereist een gedefinieerd goed klantprofiel en laat zien in welke mate de prospect(s) organisatie overeen zal komen met de internet keyed payment.
Houd er wel rekening mee dat perfecte account scoring niet bestaat door een groot aantal factoren waar rekening mee gehouden moet worden. Goed gebouwde account scoring systemen zullen de kansen verhogen, maar zijn niet waterdicht. Het belangrijkste is dat het gebruik van account scoring de moraal van de salesmensen zal gaan verhogen, doordat prospects geïnteresseerd zullen zijn in de aangeboden dienst.