Marketeers en verkopers kennen allemaal manieren om te zien of een klant klaar is voor een aankoop of niet. Dit kunnen ze herkennen aan data, verbale en non-verbale communicatie. Wanneer jij begrijpt wat een buying signal is, zal jij kunnen leren hoe jij een sale sneller kan sluiten en wie het meest waarschijnlijk een product of dienst zal kopen. In dit artikel staat alles wat jij moet weten over buying signals.
Wat zijn buying signals? #
Buying signal zijn koop signalen. Buying signal is een actie dat aangeeft dat een vertegenwoordiger de mogelijkheid heeft om contact te leggen met een prospect, zowel offline als online. Een buying signal helpt bepalen hoeveel één persoon het product of dienst nodig heeft, zodat een sales medewerker zich kan concentreren op degenen die de grootste kans hebben dat er wat gekocht wordt. Door middel van buying signals, kan je inschatten en bepalen wie je producten of diensten nodig heeft.
Wat is er zo belangrijk aan een buying signal? #
Buying signals zijn belangrijk voor marketeers omdat het ze helpt te begrijpen wie hun leads zijn., waardoor ze veel tijd kunnen besparen, en sneller sales kunnen sluiten. Een lead is een consument dat interesse heeft getoond in het product of dienst, maar nog geen aankoop heeft gedaan. Wanneer jij signalen van de lead verzameld, kan dit je helpen het koopproces voor ze aan te passen.
Voordelen van online buying signals #
Een groot voordeel van buying signals is dat ze verzameld kunnen worden, en gebruikt kunnen worden om beslissingen te maken over individuele prospects. Wanneer jij de gedragtrends van je gebruikers kent, en patronen op begint te merken in hoe ze inhoud gebruiken, zal jij slimmere keuzes kunnen maken over wat jij een prospect aanbiedt, wat daarbij ook de verkoopcyclus zal gaan verkorten.
Op je website kan je makkelijk koopsignalen van klanten verzamelen en goede bruikbare inzichten verkrijgen wanneer dit is ingeschakeld. Inzichten die door een platform naar boven komen, helpen je te begrijpen welke signalen laten zien dat een prospect eerder klant zal worden en hoe jij deze het beste zou kunnen benaderen.