Jij ziet elke dag wel zoekresultaten als jij wat op het internet opzoekt. Maar het begrip zoekresultaat is een stuk breder. Zo zijn er nog veel dingen binnen het begrip zoekresultaten wat voor veel mensen niet bekend is. In dit artikel geef ik jou de informatie over zoekresultaten wat jij moet weten.
Wat is een zoekresultaat? #
Een zoekresultaat is een optie wat zoekmachines je aanbieden als jij een zoekterm gebruikt. De zoekresultaten worden op verschillende pagina’s getoond en gerangschikt op hoe relevant de website is. Zoekresultaten worden ook wel SERP genoemd, wat Search Engine Result Page inhoud.
Hoe komt een zoekresultaat tot stand? #
Een zoekresultaat is nooit exact hetzelfde. Als jij dezelfde zoekterm gebruikt als iemand anders, zullen jullie verschillende zoekresultaten krijgen. Dit is doordat Google veel algoritmen gebruikt om voor jouw een ranking te maken.
Dit is van veel meer afhankelijk dan alleen de zoekterm. Naast de zoekterm zijn onder andere de factoren locatie en geschiedenis ook van belang. Aan de hand van deze informatie zijn de zoekresultaten voor iedereen anders.
Er is geen exacte match nodig tussen zoekwoord en zoekresultaten #
Dit is je misschien vast wel eens een keer voorgekomen. Je zoekt iets op Google en je krijgt zoekresultaten die je exacte zoekterm niet laten zien. Dit komt door het algoritme, wat ook synoniemen kan bepalen. Daarbij telt de autoriteit van een website ook mee. Een website met veel bezoekers maakt meer kans om hoog te scoren in de resultaten als een site dat een stuk minder bezoekers heeft.
Waarom zijn zoekresultaten belangrijk voor SEO? #
Zoekresultaten zijn belangrijk voor SEO omdat de meeste mensen klikken op organische zoekresultaten, en niet doorklikken naar de tweede pagina. Organische zoekresultaten zijn de websites die onder de geadverteerde sites staan. Daarom willen veel mensen ook op de eerste pagina scoren. Op een tweede pagina, of zelfs een pagina veder ben je vrijwel onzichtbaar.