Als jij TikTok advertenties gebruikt, of overweegt te starten, kan de tool Ad Library heel waardevol zijn. Deze tool is nog niet heel bekend onder mensen die TikTok advertenties gebruiken. In dit artikel ga ik jou alle nodige informatie uitleggen over TikTok Ad Library.
Wat is TikTok Ad Library? #
TikTok Ad Library is een handige tool voor TikTok advertenties. Je kunt hiermee de best presterende TikTok advertentiecampagnes zien. Dit kan je zien per branche en regio. Zo kan jij inspiratie opdoen van de aanpak van andere adverteerders.
De tool is bedoeld om beter inzicht te geven in welke campagnes de meeste mensen bereiken. Daarnaast waarschuwt TikTok dat de aanbevolen advertenties zijn geautoriseerd door de adverteerders, wat betekent dat sommige best presterende advertenties hier mogelijk niet worden opgenomen.
Hoe zit de tool in elkaar? #
Je kan in de TikTok Ad Library makkelijk navigeren. Zoals ik net al benoemde kan je de voorbeelden zien per branche en regio.
Als je dat hebt geselecteerd, kan je de weergegeven resultaten veder filteren. Zo kan je de prestaties zien van de afgelopen tijd, bijvoorbeeld afgelopen maand of zeven dagen.
Daarna kan je ook nog bekijken wat de CTR, vertoningen en videoweergaven van 6 seconden zijn.
Vanuit daar kan je gebruik maken van één van de voorbeelden, en daar kan je informatie over die specifieke advertentie krijgen.
De tool is nog niet af. Sommige categorieën hebben nog geen voorbeelden, of sommige voorbeelden zijn maar tijdelijk. TikTok merkt bovendien op dat de advertenties die in de bibliotheek worden weergegeven, beperkt zijn tot de advertenties die zijn geautoriseerd door adverteerders en mogelijk niet alle daadwerkelijk best presterende advertenties weergeven. In de toekomst zal de tool beter en beter worden gemaakt, zodat iedereen er wat aan heeft. Er zijn ook nog aparte tabbladen voor populaire trends. Deze licht de nieuwe trendingthema’s uit in de app. Daarnaast laat de app ook nog showcases zien, die reeks advertentiecasestudy’s bieden om te bekijken.