Single Keyword Ad Group wordt vaak gebruikt met de afkorting SKAG. Het is een manier om je campagnes te structureren. In dit artikel ga ik jou duidelijk alle informatie geven die jij moet weten over Single Keyword Ad Groups.
Wat is Single Keyword Ad Group? #
Single Keyword Ad Group zijn advertentiegroepen in Google Ads met slechts één zoekwoord er in.
SKAG’s verschillen van de traditionele aanbevelingen van Google. Daarbij wordt opgeroepen tot het maken van advertentiegroepen die bestaan uit 15-30 zoekwoorden die rond een gemeenschappelijk thema zijn geordend.
Waarom Single Keyword Ad Group? #
Door uw zoekwoorden op te delen in hun afzonderlijke advertentiegroepen , kan jij de CPC, CTR en de totale ROI verbeteren.
Daarnaast is misschien de belangrijkste statistiek die SKAS’s verbeterd, de kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore is één van de belangrijkste elementen voor uw Google Ads campagne die het succes kan bepalen. Een hogere kwaliteitsscore leidt tot een hogere CTR, meer conversies en maakt je Google Ads campagne uiteindelijk winstgevend
SKAG’s en kwaliteitsscore #
SKAG’s verbetert onder andere de verwachte CTR en advertentierelevantie. Relevantie van bestemmingspagina’s valt buiten het bereik van SKAG’s.
De manier waarop Single Keyword Ad Groups dit doen, is door slechts één zoekwoord in uw advertentiegroep te hebben. Hierdoor kunnen marketeers voor elk zoekwoord een op maar gemaakte advertentietekst maken. De op maat gemaakte advertentietekst verbetert op zijn beurt de advertentierelevantie en de verwachte CTR. Naast kwaliteitsscore statistieken bieden SKAG’s nog andere voordelen door een campagnestructuur te creëren die eenvoudig en gemakkelijk op te zetten is zonder veel onderzoek.
Stel dat u een nieuw zoekwoord vindt waarvan u denkt dat het goed zal presteren. In normale Google Ads accountconfiguraties kan een marketeer voor het dilemma komen te staan van welke advertentiegroep hij moet toevoegen.
Met SKAG is de structuur eenvoudig. Jij vindt een zoekwoord, je maakt een advertentiegroep en thats it.