Een short form adcopy, werkt dat nou beter dan een long form of niet. Dat is een vraag die al lang speelt als het gaat om advertenties. In dit artikel ga ik jou alle informatie geven die je nodig hebt over short form adcopy.
Wat is een short form adcopy? #
Een short form adcopy is een korte adcopy. Dit is vaak minder dan 100 woorden. Met een korte adcopy probeer je mensen met een korte tekst naar jouw site te leidden.
Waarom werkt een short form adcopy? #
Heb jij een simpel product of dienst? Dan is een short term adcopy goed voor jou.
Facebook gebruikers scrollen over het algemeen snel door. Als jouw advertentie kort en aantrekkelijk is zullen ze er langer naar gaan kijken.
Zorg hierbij voor een opvallende foto of video dat personen zullen stoppen met scrollen. Houd hierbij ook je adcopy kort.
De mensen waar jij je namelijk richt worden getarget door Facebook. Dat zullen mensen zijn die niet lang naar een advertentie kijken. Als je hierbij een lange adcopy gebruikt, zullen die personen snel afhaken.
Je geeft kort maar krachtig uitleg wat jouw product of dienst inhoud. Zo hoeven mensen niet te lang te kijken naar een advertentie en zullen ze sneller gaan klikken op de call to action button.
Ondanks dat je een korte tekst gebruikt, moet je wel duidelijke alinea’s blijven gebruiken. Je moet zorgen dat het zo makkelijk mogelijk te lezen is.
Schrijf in je adcopy naar je doelgroep toe. Jij wilt je advertentie laten zien aan een bepaalde doelgroep. Schrijf je tekst dusdanig dat het ze meeste mensen bereikt en dat mensen sneller zullen gaan klikken.
Tot slot is het belangrijk om in een korte adcopy, gemakkelijke taal te gebruiken. Je tekst moet goed te begrijpen zijn. Mensen zullen gaan afhaken als ze snel een advertentie willen bekijken, en de tekst niet duidelijk is. Dat is natuurlijk erg zonde!