Als jij ooit wel eens op YouTube hebt gezeten, ben jij wel eens een Pre-roll advertentie tegengekomen. Een pre-roll advertentie is een korte promotievideo voor de gewenste video van de gebruiker. In dit artikel geef ik jou veder alle nodige informatie die jij moet weten over pre-roll.
Wat is een Pre-roll advertentie? #
Een pre-roll advertentie is een betaalde promotievideo. Deze worden afgespeeld op zowel desktop als mobiel. Een mid-roll advertentie is daarentegen een video die tijdens een video wordt afgespeeld en een post-roll advertentie die wordt afgespeeld nadat de video is afgelopen. Er zijn drie soorten pre-roll advertenties.
Welke soorten pre-roll advertenties zijn er? #
Advertenties die niet overgeslagen kunnen worden #
Advertenties die niet overgeslagen kunnen worden, duren vaak tussen de 15 en 20 seconden. Hoe langer een kijker interactie met een advertentie heeft, hoe groter de kans er is dat de gebruiker een conversie genereert. Zeker wanneer dit een relevante advertentie is.
Biedingen voor advertenties die niet kunnen worden overgeslagen, zijn gebaseerd op bieden op basis van doel-CPM. Als je ervoor kan zorgen dat je advertentiemateriaal je publiek gedurende de advertentieduur kan stimuleren, kunnen advertentietypen die niet kunnen worden overgeslagen, naast meer conversies ook helpen je merkbekendheid te vergroten.
Advertenties die overgeslagen kunnen worden #
Dit zijn advertenties die je na vijf seconden kan overslaan. Deze werken met een pay-per-view-model, wat inhoudt dat adverteerders betalen zodra de gebruiker 30 seconden van de advertentie of de advertentie in zijn geheel bekijkt. In vergelijking met advertenties die niet kunnen worden overgeslagen, waren de berichtretentie en merkherinnering van de kijker echter slechts 10% minder dan die van advertenties die niet konden worden overgeslagen. Advertenties die kunnen worden overgeslagen, kunnen verder worden geoptimaliseerd om productbekendheid, online verkoop of leads te stimuleren.
Bumperadvertenties #
Bumperadvertenties zijn korte video’s die niet kunnen worden overgeslagen en die normaal gesproken zes seconden duren en gebruikmaken van doel-CPM-biedingen. Daarom kunt u met bumperadvertenties meer klanten bereiken en uw merkbekendheid vergroten.
Voordelen van Pre-roll advertenties #
In tegenstelling tot klassieke advertenties op bijvoorbeeld televisie, hebben pre-rolls ads het voordeel dat ze zich kunnen richten op een heel specifieke doelgroep. Je kan je doelgroep targetten op basis van locatie, taal, interesses of andere demografische en psychologische gegevens.
Daarnaast kunnen ze op een specifieke YouTube video worden geplaatst.