Paid advertising specialist is een functie waar je steeds meer van hoort. Wat het precies inhoud, ga ik jou uitleggen in dit artikel.
Wat is een paid advertising specialist? #
Als paid advertising specialist doe jij alle vormen van betaalde reclame op het internet. Denk aan websites, social media of in zoekmachines. Dit kunnen verschillende soorten reclames zijn.
Dit kunnen zowel tekstadvertenties als display advertenties zijn. Bij display advertenties kan je denken aan video’s of afbeeldingen.
Wat kan je ermee bereiken? #
Als paid advertising specialist kan jij voor een bedrijf goud waard zijn. Je kan bijvoorbeeld het bereik binnen de doelgroep aanzienlijk vergroten. Jij zorgt dat er meer verkeer naar de website komt, en dat conversies zullen gaan verbeteren.
Dit hoeven natuurlijk niet alleen aankopen zijn. Het kan ook zijn dat jij moet zorgen dat mensen een contactformulier gaan invullen.
Wat is er belangrijk als paid advertising specialist? #
Als paid advertising specialist moet jij goed advertenties kunnen plannen en optimaliseren. Daarvoor moet jij denken aan verschillende factoren.
Het is belangrijk dat je op verschillende kanalen kan adverteren. Je kan op veel platformen adverteren. Denk hierbij aan Google en Facebook. Vandaar is het belangrijk dat jij op meerdere kanalen kan adverteren. Als jij op maar één platform kan adverteren, dan loop je veel klanten mis.
Stel jij kan alleen adverteren op Facebook en een klant wilt op Google adverteren wordt dat lastig. Daarom is het handig om de skill te hebben dat jij op meerdere platformen kan adverteren.
Daarnaast zul jij veel moeten gaan testen als paid advertising specialist. Jij zult moeten blijven testen wat het beste aansluit op de doelgroep. Aangezien er steeds nieuwe mensen bij een bepaalde doelgroep komen, zou je goedlopende advertenties moeten blijven herhalen.
Bij adverteren komt ook kijken dat jij strategieën moet hebben. Je kan niet alleen maar adverteren en veder niets doen. Om de beste advertenties te kunnen draaien, zal je met strategieën moeten komen naar de klant. Je moet blijven optimaliseren en kijken naar nieuwe strategieën als het even niet loopt.