Organische resultaten zijn de resultaten waar de meeste bedrijven het van moeten hebben. Dit zijn als het ware de ‘gratis’ resultaten. Lang niet iedereen weet precies wat dit inhoudt, dus daarom geef ik jou in dit artikel alle informatie wat jij moet weten over organische resultaten.
Wat zijn organische resultaten? #
Zoals ik al in de inleiding benoemde, zijn organische resultaten als het ware ‘gratis’ resultaten. Dit zijn de resultaten dat jij krijgt onder de advertenties. Het aantal organische resultaten wat je te zien krijgt als je wat opzoekt zit rond de 9 of 10. Daarnaast heb je nog de geadverteerde zoekresultaten, die bovenaan de site staan, ook als deze niet het relevantst zijn.
Hoe kan jij je organische zoekresultaten verbeteren? #
Om je organische zoekresultaten te verbeteren, zal je echt SEO moeten toepassen. Bij organische zoekresultaten komt SEO pas echt kijken. Er zijn meer dan 200 punten dat Google hanteert om te bepalen wie er het hoogst in de ranking mag komen. Lang niet alle factoren zijn bekend, maar de belangrijkste factoren zal ik op een lijstje zetten:
Linkbuilding #
Linkbuilding is makkelijk gezegd het verkrijgen van links vanaf andere websites naar je eigen website. Internet is op allerlei manieren verbonden, dus ook de informatie dat jij opzoekt. Hierbij speelt het algoritme van Google een grote rol. Het Google algoritme neemt het heel hoog mee als jij verbonden bent met andere sites met relevante informatie. Dat geeft aan dat de inhoud op je eigen website relevant is, waardoor je hoger in de ranking zal komen te staan.
On Page factoren #
Met On Page factoren optimaliseer jij jouw website voor de zoekmachines. On Page SEO zijn de factoren op je website waar je wel invloed op hebt. Denk aan de URL, titeltags en metabeschrijvingen. Jij zorgt ervoor dat zoekmachines snappen waar je pagina over gaat.
Content #
Wil jij goed vindbaar zijn, zal je content van goeie kwaliteit moeten zijn. Zorg er daarom voor dat je inhoud relevant en kwalitatief goed is. Wanneer dit het geval is, zal de zoekmachine dit belonen. Dat zorgt er daarbij ook voor dat je gebruikerservaring omhoog gaat, wat de belangrijkste factor voor Google is
Zoekwoordengebruik #
Door je zoekwoorden goed te gebruiken, zal Google sneller weten waar je site over gaat. Google en gebruikers willen snel weten waar iets over gaat als ze naar iets opzoek zijn. Zorg daarom ervoor dat je zoekwoorden goed, maar niet te vaak terug laat komen.