Wanneer jij een eigen bedrijf hebt, zal je dit vast wel herkennen. Er zijn veel mensen bijgekomen in je CRM-systeem, maar deze mensen zijn nog niet klaar om een stap veder in de funnel te zetten, of tot een aankoop te komen. Door middel van inbound marketing haal je nieuwe leads binnen, maar hoe doe je dat? Door een gerichte inbound marketingstrategie, en daar komt lead nurturing kijken. In dit artikel geef ik je alle informatie over lead nurturing.
Wat is lead nurturing? #
Lead nurturing is het proces waarbij potentiële klanten worden betrokken door ze in elke fase van de funnel de juiste relevante informatie te bieden. Het gaat er bij lead nurturing om dat je luistert naar de behoeften van de prospects en ze vervolgens de informatie geeft, waar ze naar opzoek zijn.
Wil jij leads met succes binnenhalen, zul je als marketeer inhoud moeten bieden die merken afbeeldt als de beste keuze van de anderen in dezelfde niche. Wanneer jij het profiel van een bedrijf in de ogen van de potentiële klant verhoogt, zullen marketeers de kans vergroten dat er een aankoop wordt gedaan.
Waarom Lead Nurturing? #
Bij inbound marketing streef je naar zoveel mogelijke ervaringen met klanten, waar je wat aan hebt. Lead nurturing draagt hier zeker actief bij aan. Je geeft je leads keer op keer interessante informatie om ze een stap veder in de funnel te krijgen. Hierbij bouw je ook een waardevolle relatie met de potentiële klant op. Hoe beter je relatie is, hoe meer je te weten komt over de potentiële klant, en met die informatie die je dan verkrijgt kom je misschien meer te weten over de vraag van die persoon.
Wet zijn nou goede lead nurturing technieken? #
Er zijn een heel aantal verschillende lead nurturing technieken, en ik ga er voor je drie behandelen.
Maak gebruik van gerichte inhoud #
Wanneer het gaat om lead nurturing, kan het niet zijn dat hetzelfde bij iedereen aansluit. Je inhoud moet enorm gericht zijn, omdat elke klant andere wensen heeft. Er is geen één product waarvoor de waarde voor iedereen precies hetzelfde is
Gebruik meerkanaals lead nurturing technieken #
Vroeger bestonden de meeste lead nurturing uit het opzetten van eenvoudige e-mailcampagnes die generieke mails naar een lijst met prospects zou sturen.
Tegenwoordig gaat dat niet allemaal meer zo eenvoudig. Marketeers zijn opzoek naar nieuwe tactieken en technologieën doe de e-mailverzorging omvatten en vedergaan. Omdat er veel verschillende tactieken erbij komen kijken, moet je zorgen dat verkoop- en marketingteams goed op elkaar ingestemd zijn.
Volg tijdens je leads op #
Geautomatiseerde lead nurturing kan jou en je bedrijf helpen met grote groepen prospects te bereiken. Daarentegen is een tijdige flow-up e-mail of bellen nog steeds in de meeste gevallen de beste manier om inkomende leads om te zetten in gekwalificeerde leads.
Dit is omdat de kans dat een lead omgezet wordt in een verkoopkans, groter is wanneer er direct na een websiteconversie contact wordt opgenomen.