Een landingspagina is een pagina binnen je website, waarnaar jij verwijst vanuit andere mediakanalen. Wanneer jij een succesvolle landingspagina hebt, zal je kans maken om hoger vindbaar te zijn in de zoekresultaten. In dit artikel ga ik je veder alle nodige informatie geven over landingspagina’s.
Wat is een landingspagina? #
Een landingspagina is een pagina op je website dat specifiek is ingericht voor bezoekers die op deze pagina binnenkomen. Dit kan zijn via een zoekopdracht of door een advertentie.
In principe is elke pagina een landingspagina, maar bij een landingspagina wordt er extra ingezet om mensen naar deze pagina te krijgen. Dit kan door advertenties zijn, maar ook door middel van SEO.
Wanneer wordt er een landingspagina gebruikt? #
Een landingspagina wordt vaak gebruikt wanneer mensen een specifieke aanbieding of campagne willen gaan promoten. Wat je veel ziet is dat mensen een landingspagina koppelen aan een campagne via Google Adwords.
Bij Google is het zo dat je een campagne betaald, voor elke bezoeker dat op een link klikt, dus hieruit willen mensen geheel logisch het maximale uithalen.
Wanneer je zo’n advertentie wilt draaien, moet je voorkomen dat je mensen naar de homepagina leidt. Als jij mensen leidt naar landingspagina’s waar klanten meteen een conversie uit kunnen halen, is de kans op een conversie veel groter.
Waarom bestemmingspagina’s meer verkeer converteren #
Bestemmingspagina’s converteren meer verkeer omdat ze echt specifiek gericht zijn op één doel. Dit versterkt de informatie over een speciale aanbieding of een item. Het heeft beperkte manieren om mensen naar de landingspagina te krijgen, waardoor het echt gefocust wordt op een goede advertentie, of wanneer mensen specifiek iets zoeken. Zo krijg je maar beperkt verkeer naar je website toe, maar weet je wel dat het verkeer is dat daar naartoe opzoek is. En wanneer jij goed verkeer naar je landingspagina krijgt, is de kans dat bezoekers klant worden groter.
Waarom landingspagina’s gebruiken? #
Wanneer jij een mooi merk hebt opgebouwd wil je natuurlijk dat het harde werk, leidt tot verkopen. Wanneer je zoekt naar iets effectiefs, is een landingspagina gebruiken de juiste keuze.
Dit kan een geweldige manier zijn om goed verkeer naar de landingspagina te krijgen. Het kan zowel je SEO verbeteren, wat leidt tot meer organisch verkeer, of je kan er op gaan adverteren. Zo krijg je goed verkeer naar je landingspagina, waarvan de kans groter is dat ze een aankoop zullen gaan doen. Hierbij is het nogmaals wel belangrijk dat je ze richt naar een specifieke pagina, en niet naar bijvoorbeeld de homepagina.