Kosten per weergave op landingspagina, een begrip waar je maar weinig van hoort, maar zeker belangrijk is voor jou advertentie.
In dit artikel neem ik je mee met waarom dit een belangrijke statistiek is om te gebruiken.
Wat is kosten per weergave op landingspagina? #
De kosten per weergave op landingspagina, zijn de kosten die jij maakt als iemand jou landingspagina bereikt.
De weergaven van landingspagina worden geteld wanneer iemand een webpagina laadt nadat er op je advertentie is geklikt.
Zijn jouw kosten per weergave op landingspagina hoog, dan kan dat meerdere redenen hebben.
Hoe bereken je jouw kosten op landingspagina? #
De berekening wordt bij meer begrippen gebruikt. Je deelt de totale kosten door het aantal kliks.
Voorbeeld:
Jij hebt op een advertentie uitgave van 30 euro, 15 weergaven op landingspagina.
Dan is de berekening: 30 / 15 = 2.
Je kosten per weergave op landingspagina is dus twee euro.
Waarom is dit een belangrijke statistiek? #
Het aantal weergaven op landingspagina zegt natuurlijk niet alles. Stel je hebt een hoge uitgave van de advertentie en het aantal weergaven op landingspagina lijkt hoog, is het handig om de kosten per weergave van landingspagina te hebben. Zo kan je daadwerkelijk goed zien of de aantallen goed zijn.
Daarnaast is het handig om eventuele fouten te vinden in je advertentie of op jouw website.
Zo kan het zijn dat je site traag is waardoor mensen afhaken en dus uiteindelijk niet naar jou website gaan.
Daarnaast kan het zijn dat je niet het juiste linkje hebt gebruikt in jou advertentie. Het is altijd slim om het linkje te controleren wat je in de advertentie zet. Als deze link niet klopt krijg je geen, of vrijwel geen weergaven. Daardoor zullen de kosten meer worden.