Richt jij je advertenties op aankopen? Dan is kosten per toevoeging aan winkelwagen een belangrijk begrip om te weten. In dit artikel leg ik jou uitgebreid uit waarom.
Wat is kosten per toevoeging aan winkelwagen? #
Kosten per toevoeging aan winkelwagen zijn de kosten die jij maakt als er iemand een toevoeging aan winkelwagen doet.
Zijn jouw kosten per toevoeging aan winkelwagen hoog? Dan betekend het dat jij veel geld moet uitgeven tot iemand een ATC doet. Dat is een teken dat je advertentie niet goed aanslaat op de doelgroep die jij wilt bereiken.
Zijn jouw kosten per toevoeging aan winkelwagen laag? Dan geeft het aan dat je advertentie goed werkt. Daarnaast geeft het aan dat je niet veel geld kwijt bent tot iemand een ATC doet.
Hoe bereken jij je kosten per toevoeging aan winkelwagen? #
Je berekent de kosten per toevoeging aan winkelwagen op een eenvoudige manier. Dit doe je door het totaal besteedde bedrag te delen door de ATC’s.
Voorbeeld:
De afgelopen maand heb jij advertentiekosten van 500 euro, en je hebt 55 toevoegingen aan winkelwagen.
Dus dan is de berekening als volgt: 500 / 50 = 10.
Jouw kosten per toevoeging aan winkelwagen is dus 10 euro.
Waarom is het belangrijk om deze statistiek te weten? #
Met deze statistiek kan je, naast inzien of je onnodig je advertentiebudget uitgeeft, ook zien of waarom een je geen toevoegingen aan winkelwagen krijgt.
Als je kosten per toevoeging aan winkelwagen hoog is, kan het zijn dat er bijvoorbeeld iets mis is met de checkout page.
Dat kan bijvoorbeeld zijn dat de checkout page heel traag is waardoor mensen afhaken.
Daarnaast kan het ook zijn dat mensen in de checkout page een extra handeling moet doen, wat voor mensen een reden is om af te haken.
Mensen willen vaak meteen de aankoop doen, dus extra handelingen moet je vermijden.