Kliks, een begrip die belangrijk is om te kunnen zien of jou advertentie goed loopt of niet. Ik ga jou alles vertellen wat jij moet weten over het begrip kliks.
Wat zijn kliks? #
Een klik is de actie die een persoon doet om een koppeling te activeren. Je kunt bijvoorbeeld klikken op een tekstlink, banner, een telefoonnummer of een link naar jou website vanuit een advertentie.
Hoe wordt de statistiek berekend? #
Een klik wordt berekend als iemand die jou advertentie ziet, er ook op klikt. De volgende acties worden gemeten als kliks:Klikken op links.
- Vind-ik-leuk, reacties of deelacties van je advertentie.
- Klikken op je Facebook-pagina of Instagram-profiel.
- Een foto of video bekijken op volledig scherm.
Naast het begrip kliks heb je ook nog het begrip klikken op link. Hieronder staan een paar voorbeelden van hoe klikken op links wordt gemeten, om jou te laten zien wat het verschil is:
- Door klikken op de afbeelding of actieknop in de advertentie.
- Klikken op de URL-link bij de tekstomschrijving van de advertentie.
- Klikken die jouw rechtstreeks naar websites en app stores leiden vanuit de link in de advertentie.
Wat heb jij aan deze statistiek? #
Met deze statistiek kan jij zien of je advertentie goed getoond wordt aan je doelgroep.
Als je advertentie veel kliks heeft, dan betekend het dat het goed aanslaat op je doelgroep.
Daardoor weet jij dat je de juiste doelgroep hebt, met een goeie advertentie.
Is dat niet het geval, en heb je weinig kliks? Dan kan het zijn dat jij adverteert op een verkeerde doelgroep, of je advertentie moet verbeterd worden.
Het is daarom altijd handig om interesses of zoekwoorden te zoeken die bij jou doelgroep passen. Zo is de grootste kans dat jij de juiste doelgroep target, waardoor meer mensen op jou advertentie klikken.