Je initaite checkout is iets wat jij goed bij moet houden. Het namelijk belangrijk wanneer jij aankopen wilt, om te weten of klanten daadwerkelijk wel de betaling zullen starten. Dit kan je ook op bepaalde manieren verbeteren, en die ga ik in dit artikel voor je behandelen.
Wat is initiate checkout? #
Initiate checkout is makkelijk gezegd, het aantal betalingen wat is gestart. Wanneer er veel aankopen zijn, weet je dat de gestarte betalingen ook goed zitten. Wanneer je aankopen niet goed zijn, is het slim om een stapje terug te nemen in de funnel, en te kijken naar het aantal initiate checkout.
Hoe kan jij de initiate checkouts verbeteren? #
Om je gestarte betalingen te verhogen kan je dat door middel van een paar slimme manieren. Deze zal ik voor jou gaan benoemen:
Het afrekenproces vereenvoudigen #
Bij je afrekenproces is eigenlijk maar één ding heel belangrijk, en dat is om het zo simpel mogelijk te houden.
Wanneer jij een ingewikkeld afrekenproces hebt, dan zullen klanten heel snel gaan afhaken en op een andere website kijken naar hetzelfde product. Dit wil je natuurlijk voorkomen.
Eigenlijk is alles wat te lang duurt, of ingewikkeld is, een reden voor de klant om af te haken in het afrekenproces.
Hoe korter, en hoe duidelijker het aankoopproces zal zijn, des te groter is de kans dat een klant daadwerkelijk een aankoop zal gaan doen.
Vermeid verplichte aanmeldingen #
Zoals ik al een paar keer eerder zei, wanneer mensen wat willen kopen dan willen ze dit zo snel mogelijk doen. Soms zie je bij websites dat mensen zich verplicht moeten registreren of een account moeten aanmaken.
Dit zal vaak de kans verkleinen dat klanten een aankoop zullen gaan doen. Mensen zullen geen account willen maken wanneer zij geen duidelijk voordeel daarin zullen zien.
Wanneer jij dit op je website hebt, probeer deze verplichte optie weg te halen, en er een optie van te maken dat je als gast kan afrekenen.
Een snelle laadtijd van de pagina #
Dit is misschien nog wel één van de belangrijkste onderdelen, een snelle laadtijd van de website. Nogmaals zal ik het benadrukken, maar mensen willen zo snel mogelijk een aankoop doen wanneer ze deze in het winkelwagentje hebben. Wanneer je website traag is, zullen heel veel mensen af gaan haken. Je moet er ten alle tijden voor zorgen dat je website razendsnel is. Wanneer jij je snelheid van de website niet weet, kan je deze controleren in Google Analytics.
Je website goed optimaliseren voor telefoongebruikers #
Tegenwoordig gebruiken steeds meer mensen meer hun mobiel. Naast dat meer mensen hun mobiel gebruiken, doen mensen ook steeds meer aankopen via hun telefoon. Misschien heb je het zelf ook wel eens ervaren, dat je op je mobiel een website bekijkt die totaal niet geoptimaliseerd is voor mobielgebruikers. Hierdoor zullen mensen ook snel afhaken als dit bij de initiate checkout ook zo is. Zorg dat je gehele website is geoptimaliseerd voor mobielgebruikers.