Google Trends is een functie van Google die de populaire zoekopdrachten in Google laat zien. Dit wordt verdeeld over verschillende regio’s en talen. Zo kan je meteen zien welke zoekopdrachten populair zijn. In dit artikel geef ik jou veder alle informatie dat jij moet weten over Google Trends.
Wat is Google Trends? #
Google Trends is een handige functie om te laten zien hoe vaak een bepaalde zoekterm wordt opgezocht. Google Trends kan worden gebruikt voor vergelijkend zoekwoordenonderzoek en om door gebeurtenissen veroorzaakte pieken uit het zoekvolume van zoekwoorden te ontdekken.
Wat kan je allemaal met Google Trends? #
Met Google Trends kan je dus uitzoeken welke zoekterm(en) in welke regionen het meeste gebruikt wordt. Hierdoor kunnen zoekwoorden worden aangepast aan bepaalde locaties. Bijvoorbeeld een zoekwoord dat meer wordt gezocht in Friesland als in Zuid-Holland.
Bij gebruik van social media is Google Trends ook heel handig. Als jij veel social media gebruikt voor je bedrijf, dan kan je door middel van populaire zoekwoorden veel verkeer krijgen. Google Trends geeft een goed en duidelijk inzicht over onderwerpen waar goed op ingespeeld kan worden.
Met Google Trends kan je veel verkeer erbij krijgen. Dat betekent niet dat je zomaar alle populaire zoekwoorden moet gaan gebruiken. Dit kan wel tot meer verkeer leiden, maar dat houd niet in dat het kwalitatief goed verkeer is. Als jij zomaar zoekwoorden gaat gebruiken, dan zal je verkeer naar je website krijgen dat geen kwaliteit levert. Daarom kan je beter een goed zoekwoordenonderzoek doen, en kijken welke populaire zoektermen goed aansluiten bij je doelgroep. Zo kan jij het maximale uit je doelgroep halen met populaire zoektermen.
Daarnaast kan je Google Trends gebruiken om ideeën en inspiratie op te doen. Want ook voor je content kan je gebruik maken van Google Trends. Doordat je weet welke zoektermen veel worden gezocht, kan jij daar met je content goed op inspelen.