Wanneer jij een eigen bedrijf hebt, wil je natuurlijk dat je bedrijf slaagt. Daarvoor is het van cruciaal belang om je kansen te maximaliseren totdat een gebruiker een klant wordt. Hier kunnen funnelmakers zoals Funnelytics je kunnen helpen. Software voor het bouwen en analyseren van trechters geeft directe controle over het verkooptraject en potentiële klanten. In dit artikel geef ik je informatie over Funnelytics zodat jij het maximale uit je bedrijf kan halen.
Wat is Funnelytics? #
Funnelytics is een handige tool voor het maken van funnels. Het verschil met andere tools is echter dat Funnelytics volledig visueel is. Hiermee kan jij je marketingstrategieën plannen, analyseren en optimaliseren zodat jij je investeringen en klanten beter kan begrijpen.
Waarom gebruik maken van Funnelytics? #
Wanneer jij gebruik maakt van Funnelytics hoef jij je geen zorgen te maken dat jij je ideeën niet visueel kan maken wanneer je veel ideeën hebt. Met Funnelytics kan jij deze ideeën meteen visueel maken. Dit helpt je project op een efficiënte manier uit te leggen aan bijvoorbeeld een opdrachtgever, en daarbij geeft het ook voor jezelf een goed inzicht in jouw werk en waar je het kan verbeteren.
Wat zijn de functies van Funnelytics? #
Het grootste voordeel waarom mensen voor Funnelytics kiezen, is dat ze esthetische beelden hebben, die je goed helpen bij een marketingcampagne in kaart brengen en meten. Funnelytics adverteert ook met ingewikkelde analysetools die je helpen bij het interpreteren van klantverkeer, het meten van extern siteverkeer en het volgen van je ROI. Ik zal nu voor je een paar belangrijke functies van Funnelytics op een rijtje zetten:
Het bieden van veel sjablonen #
Wanneer jij nog geen ervaring hebt in het maken van sales, kan een sjabloon van cruciaal belang zijn. Funnelytics biedt jou een enorm groot aantal funnelsjablonen die zijn gemaakt door marketeers die wereldwijd bekend zijn. Er zijn binnen deze sjablonen ook nog verschillende opties beschikbaar om het af te stemmen op jouw behoeften. Wanneer je gebruik maakt van een gratis abonnement zal je alleen maar gebruik kunnen maken van slecht zes basissjablonen.
Visuele strategietoewijzing en presentatie #
Visuele strategieën die door Funnelytics mogelijk wordt gemaakt, verlicht een deel van de verwarring die door sommige mensen een beweging beeld bieden. Niet elke funnel is namelijk even duidelijk, het komt regelmatig voor dat wanneer je een funnel ziet, er alleen maar vragen in je opkomen.
Funnelytics biedt enkele handleidingen voor het helpen bouwen van funnels, maar het nadeel aan deze handleidingen is dat ze heel algemeen zijn, dus niet branchespecifiek. Daarbij ben je met een gratis abonnement beperkt tot het maken van 10 funnels.
Extern verkeer volgen #
Externe verkeersbronnen zijn belangrijk voor het aantal mensen dat je site bezoekt en opnieuw bezoekt. Funnelytics gebruikt voor verkeeranalyses UTM en tags voor gedetailleerde gegevens te geven over interacties van mensen met bepaalde soorten advertenties, verdeeld over meerder platforms. Daarbij geeft het ook aan of mensen die klikken deel uitmaken van de mailinglijst die jij al hebt, of dat ze nog steeds een potentiële klant zijn.