Wanneer jij een Facebook account hebt, kan jij een pixel toevoegen om klantgegevens en -gedrag bij te houden. Er is veel te vinden over de Facebook pixel. In dit artikel geef ik jou alle nodige informatie over de Facebook pixel.
Wat is een Facebook pixel? #
Een Facebook pixel is een code die bijhoudt welke pagina’s jouw websitebezoeker allemaal bekijkt. Met de gegevens die jij krijgt vanuit de Facebook pixel, kun jij verschillende acties ondernemen. Je kunt de pixel gebruiken voor het volgende:
- Verzekeren dat je advertenties aan de juiste mensen worden weergeven. Hiermee vind je nieuwe klanten, of mensen die een specifieke pagina hebben bezocht of een gewenste actie op je website hebben uitgevoerd.
- De verkoop stimuleren. Je kan automatisch bieden instellen om mensen te bereiken die waarschijnlijk actie gaan ondernemen die belangrijk voor jou is. Denk hierbij aan een aankoop doen
- Je advertentieresultaten meten. Hiermee krijg je inzicht in de effecten van je advertenties door te meten wat er gebeurd als mensen deze advertentie zien.
Wat gebeurd er als je de pixel hebt ingesteld? #
Wanneer jij de pixel hebt ingesteld, wordt deze meteen geactiveerd als iemand een actie doet op je website. Bij die acties moet je denken aan een product in het winkelmandje doen, of het doen van een aankoop.
De pixel ontvangt deze gebeurtenissen en die kan jij daarna zien op de pixelpagina in Gebeurtenisbeheer. Hier kan je alle acties zien die mensen uitvoeren.
Waarom moet je de Facebook pixel moeten gebruiken? #
Als jij de Facebook pixel goed hebt ingezet, kan het zomaar zijn dat je omzet aanzienlijk stijgt en dat je advertentiekosten aanzienlijk worden verlaagd. Daarbij is het wel belangrijk dat jij je goed verdiept in de werking ervan, zodat jij het maximale er uit kan halen. Je kan er ook voor kiezen om je marketing uit te besteden. Marketing bureaus weten ook alles over een Facebook Pixel.
Het is wel, zoals alle social media marketing, een kwestie dat als iets niet werkt je andere dingen moet blijven proberen. Dit levert uiteindelijk het meeste op.