Veel mensen maken dagelijks gebruik van Google. Mensen zoeken dus veel naar informatie op het internet. Het exacte zoektype is het meest specifieke zoektype. Exacte zoekwoorden staan tussen brackets. In dit artikel geef ik jou alle informatie wat jij moet weten over exact zoeken.
Wat is exact zoeken? #
Advertenties kunnen worden weergeven voor zoekopdrachten die exact overeenkomen met een bepaald zoekwoord.
Zoektermen die er erg op lijken, maar wel dezelfde betekenis hebben vallen hier ook onder. Onder zoektermen dat er erg op lijken, vallen ook wijzigingen in de woordvolgorde als de betekenis niet veranderd. Om de zoekterm worden brackets gezet. Dat zorgt ervoor dat alleen mensen die exact die zoekterm gebruiken de advertentie te zien krijgen.
Voorbeeld: Je adverteert op [witte schoenen]. Jouw advertentie wordt dan getoond aan iemand die exact op ‘witte schoenen’ zoekt.
Waarom exacte zoekwoorden gebruiken? #
Met exacte zoekwoorden kan je heel specifiek worden. Dit betekent om te beginnen dat u alleen biedt op – en dus geld uitgeeft aan – exacte woorden en zinnen waarvan u denkt dat ze nuttig voor u zijn.
In veel gevallen kan het gebruik van exacte zoekwoorden de kans vergroten dat uw relevant is voor uw doelgroep. Je kan dit in je voordeel gebruiken om zeer gerichte advertenties en aanbiedingen te maken die gebruikers met die exacte zoekterm zullen aanspreken.
Dit is vooral gunstig voor zoekwoorden met een hoge intentie, die aangeven dat een gebruiker veder is in het koperstraject en dichter bij de aankoop.
In staat zijn om gedetailleerde teksten te schrijven die pijnpunten aanspreken en de meest relevante kenmerken van je producten benadrukken, kan helpen om aanzienlijk meer verkopen te genereren.
Simpel gezegd geven exacte zoekwoorden jou meer controle dan elk ander zoektype voor zoekwoorden. Je kan precies zien in welke zoekopdrachten jij bent weergeven, waardoor de advertentie niet word weergeven aan een niet relevante doelgroep.