Content marketing is een efficiënte methode om je digital marketingstrategie naar een hoger niveau te krijgen. Content marketing is in staat om je doelgroep aan te trekken en te betrekken met een goedkope investering.
Content marketing maakt het mogelijk om een indrukwekkende omgeving te creëren voor potentiële klanten, om te ontdekken hoe je product of dienst waarde kan bieden. In dit artikel ga ik je alle informatie geven over content marketing.
Wat is content marketing? #
Content marketing is de manier om relevante, nuttige inhoud en probleemoplossende content te tonen aan zowel huidige als potentiële klanten. Wanneer dit goed wordt uitgevoerd, brengt deze content expertise over, waardoor mensen dit interessant vinden.
Wanneer je als bedrijf consequent gebruik maakt van contentmarketing, zal je relaties bouwen en onderhouden met potentiële en bestaande klanten. Wanneer jij waarde kan bieden voor de potentiële klant, zal de kans op goede relaties groter worden.
Waarom content marketing inzetten? #
Er zijn veel manieren om online te zijn, dan alleen content marketing. Dus waarom dan kiezen voor content marketing? Content marketing is een basis en aanvulling op andere digital marketingstrategieën. Veel mensen maken gebruik van online platformen om aankopen te doen. Wanneer jij content marketing inzet, kan jij je doelgroep op veel verschillende manieren, mensen leren hoe ze jouw product of dienst moeten gebruiken, zodat het hun problemen oplost.
Hoe begin jij met content? #
Wanneer jij gebruik wilt maken van content marketing, is content natuurlijk cruciaal. Je wilt natuurlijk dat klanten je content zien, dat het leads aantrekt en de relaties die je al hebt versterkt. Deze doelen zal je alleen behalen wanneer jij waardevolle inhoud deelt. Hieronder zal ik jouw inspiratie geven voor het beginnen met content:
Wat is de vraag van klanten? #
Wil jij je producten of diensten verkopen aan je doelgroep, moet je waarde bieden voor de klant. Om waarde te bieden, moet je weten wat het probleem van de klant is. Wat is de vraag van de klant, waar is de klant naar opzoek? Met de content dat jij levert, moet je daar antwoord aan kunnen geven.
Wanneer je nog niet vertrouwd bent met content, begin klein #
Het kan zijn dat jij nog niet helemaal overtuigd bent over content marketing. Daarbij ben ik wel van mening dat je er alleen aan moet beginnen wanneer je het volledig vertrouwd en overtuigd bent. Wanneer dit niet het geval is, raad ik aan om je expertise in kleine stuikjes te delen. Zo kan jij ook steeds wat meer kennis opdoen, zodat je het beter snapt. Vanaf daar kan je het steeds uitbreiden.
Schrijf vanuit de ideale klant #
Zorg ervoor dat je niet te veel ‘ik’ of ‘wij’ gebruikt. Het is niet de bedoeling dat je vanuit je bedrijf gaat schrijven. Gebruik daarvan vaker het woordje ‘jij’. Rijk vervolgens eerst de waarde voor de klant aan, en stel jezelf als expert pas als laatste voor.