Call to action moet als het ware een voorzet zijn, voor hetgeen wat jij graag wilt dat de gebruiker doet, zoals bijvoorbeeld een aankoop doen. Vaak wordt call to action ook gebruikt om een aankoop te stimuleren, maar dat hoeft zeker niet altijd het geval te zijn. Zo kan er bijvoorbeeld ook een call to action zij voor het inschrijven van een nieuwsbrief. Toch zijn er nog een aantal mensen die niet weten wat een call to action is, en voor deze mensen is dit artikel. In dit artikel staat informatie over call to action.
Wat is call to action. #
Call to action is een onderdeel van marketingstrategie om je doelgroep een actie te laten doen, wat jij graag wilt hebben, zoals bijvoorbeeld een aankoop. De wat meer ervaren marketing bedrijven maken altijd gebruik van een call to action, maar beginnende bedrijven gebruiken dat niet altijd. Het is altijd aan te raden om een call to action te gebruiken. Wanneer jij bijvoorbeeld een advertentie hebt geplaatst, en je gebruikt geen call to action, weet de gebruiker niet wat diegene moet gaan doen.
Hoe werkt een call to action? #
Een call to action is niet alleen nuttig in het verkoopproces. Wanneer jij een dure service hebt, waarbij het lang duurt voor mensen om tot een beslissing te komen voor het kopen, kan een call to action functioneren als een soort routekaart naar een aankoop.
Het kan daarbij ook worden gebruikt om je e-maillijst te gaan vergroten. Dit kan je doen door te zeggen ‘schrijf je nu in voor een gratis rapport’. Wanneer jij meer volgers op Instagram wilt kan je zeggen ‘ontvang meer tips en kortingscodes door ons te volgen’.
Voordelen aan een call to action #
Het gebruiken van een call to action kan van cruciaal belang zijn voor jouw bedrijf wanneer je prospects om wilt gaan zetten in klanten. Als bedrijf zijnde kan je nooit ervan uitgaan dat prospects het gehele verkooptraject zullen gaan volgen. Er zullen veel prospects in de funnel afhaken. Wanneer je call to actions gebruikt, verklein je de kans dat prospects zullen afhaken in de salesfunnel.