Advertentietegoed is belangrijk als jij wilt gaan adverteren op een online platform. Zonder advertentietegoed kan jij namelijk niet adverteren. In dit artikel geef ik je alle informatie dat jij moet weten over advertentietegoed.
Wat is advertentietegoed? #
Advertentietegoed word ook wel advertising credit of ad credit genoemd. Advertentietegoed is een uitstaand bedrag dat gebruikt kan worden voor het plaatsen van advertenties. Platformen zoals Google en Facebook werken met advertentietegoed.
Wanneer een adverteerder een campagne start, worden de kosten voor het weergeven van banners, of klikken op links betaald door het advertentiegeld.
Gratis advertentietegoed #
Bepaalde platformen proberen nieuwe adverteerders te werven, door middel van gratis advertentietegoed. Dit is een slimme manier van klanten werven. Veel mensen durven het risico nog niet te nemen, om te beginnen met online adverteren. Door middel van gratis advertentietegoed weg te geven, zullen meer mensen het gaan overwegen om te proberen.
Daarmee wordt het ook aantrekkelijk gemaakt om kennis te maken met advertentieplatformen. Gebruik maken van gratis advertentietegoed kan jou dus bijvoorbeeld op Facebook gratis conversies opleveren.
Hiermee hopen advertentienetwerken dat de mensen die gebruik maken van gratis advertentietegoed, als klant blijven hangen. En na het verbruiken van het gratis advertentietegoed, dat ze het tegoed blijven aanvullen door middel van een betaling.
Het is niet dat je zomaar in aanmerking komt voor gratis advertentietegoed. Hiervoor moet jij bij het registreren van een nieuw account, vaak een promotiecode invoeren. Als de code geldig is, wordt het advertentietegoed eenmalig opgewaardeerd met het bedrag wat is belooft.
Bedrag #
Advertentietegoed gebruiken is vergelijkbaar zoals prepaid betalen. Het advertentienetwerk is verzekerd van de betaling voor het tonen van banners, of de klikken op links.
Advertentietegoed kan zelf worden opgewaardeerd. Dit kan op verspillende manieren. Denk hierbij aan creditcard, PayPal of Ideal. Veel bedrijven vragen om machtigingen om het advertentietegoed automatisch te kunnen opwaarderen.