Add to cart, een belangrijk onderdeel als jij je richt op conversies. Is het voor jou nog niet helemaal duidelijk wat dit begrip inhoudt? Na dit artikel weet jij alle belangrijke informatie over add to card.
Wat is add to card? #
Add to card is een toevoeging aan winkelwagen. Als mensen op een add to card klikken, dan krijgen zij dit product in hun winkelwagentje. Hierdoor hoeven zij nog niet meteen te betalen, en kunnen zij nog nadenken of zij het product willen kopen, of dat ze meer willen kopen.
Dit is vergelijkbaar met dingen kopen in een winkel. Als jij in een winkel loopt, loop je eerst de hele winkel door en breng je niet de producten één voor één naar de kassa. Zo is dat online ook zo. Alles wat mensen toevoegen aan winkelwagen, wordt getoond op de afrekenpagina. Op de afrekenpagina kunnen mensen bepalen of ze het daadwerkelijk kopen, of niet.
Hoe wordt de statistiek berekend? #
Hoe een add to card word berekent is niet heel moeilijk. Elke keer als iemand op ‘add to card’ klikt, wordt dat bijgehouden door een van je Facebook Business hulpmiddelen, zoals bijvoorbeeld een Facebook-pixel.
Wat heb jij aan de statistiek add to card? #
Als jij je op aankopen richt, hoop jij natuurlijk dat je aankopen krijgt. Daarom is add to card een statistiek die jij niet kan missen. Add to card geeft aan dat mensen het product interessant vinden en er over nadenken om te kopen. Wanneer jij veel add to cards hebt, kan jij zien dat je advertentie goed aanslaat met het product die jij gebruikt.
Heb jij weinig add to cards? Dan kan dat ook meerdere redenen hebben. Het kan zijn dat je advertentie niet aanslaat bij de mensen die jij wil gaan bereiken. Daarom is het slim om altijd te controleren of je de goeie interesses of zoekwoorden hebt gebruikt.
Het kan ook zijn dat jij veel add to cards hebt, maar veder niks kopen. Dan kan het zijn dat je pixel niet goed staat, of dat je site niet goed is. Als jou site heel traag is, zullen mensen afhaken als ze een aankoop willen doen. Mensen willen snel een aankoop doen, en gaan afhaken als een site traag is.
Het kan ook zijn dat klanten een extra handeling moeten doen voordat ze kunnen afrekenen. Dat is ook iets wat je moet gaan vermeiden. Zoals ik net al aangaf, willen mensen snel een aankoop doen. Als ze daarbij een extra handeling moeten doen, is er ook grote kans dat er veel mensen zullen afhaken.