Facebook blijft één van de populairste platformen, ook om op te adverteren. Op Facebook kan jij makkelijk je producten of diensten op een grote doelgroep adverteren. Daarbij is hoge kwaliteit ad creative van belang. In dit artikel geef ik alle informatie die jij moet weten over ad creative.
Wat is ad creative? #
Een ad creative is een object dat alle gegevens bevat om de advertentie visueel weer te geven. Het is dus al jou advertentie materiaal. Het kan een afbeelding, video of audio zijn dat wordt geleverd.
Creative advertenties is een strategie om op een effectieve en creatieve wijze reclame te maken voor een merk of product, op een manier dat mensen gaan onthouden.
Waarom is ad creative belangrijk? #
Er wordt enorm veel geadverteerd op online platformen. Door al die concurrentie is het dus slim om een creatieve advertentie te maken. Met een creatieve advertentie maak jij onderscheid tussen de andere advertenties die op dezelfde zoekwoorden en doelgroep worden geadverteerd.
Veel mensen herinneren zich niet meer advertenties die ze hebben gezien als ze door zijn gescrold. Als jij het door ad creative voor elkaar krijgt om mensen advertenties te laten onthouden, zullen zij waarschijnlijk nog een keer naar jou site toekomen, wat tot een aankoop kan leiden.
Kenmerken van ad creative. #
Originaliteit is een cruciale factor. Ideeën die in advertenties zijn verwerkt, moeten uniek en duidelijk zijn. Zo kan je bijvoorbeeld nieuwe slogans of visuele details gebruiken om kijkers aan te trekken naar jou advertentie.
Als jij een video advertentie gebruikt, kan je gebruik maken van nieuwe verhalen en gezichten. Zo blijven jouw advertenties ook niet steeds hetzelfde, en blijf je creatief.
Het uiterlijk van de advertentie speelt een cruciale rol ervan. Hierin zijn er een paar aspecten belangrijk.
De eerste is visueel. Het is belangrijk dat de kleuren die worden gebruikt opvallen. Met kleuren in je advertentie trek je vaak voor het eerst aandacht. Probeer tot op een zekere hoogte opvallende kleuren te gebruiken die goed aansluiten op jou advertentie.
Daarbij komt ook kijken dat deuntjes altijd wel bij mensen in hun hoofd blijft hangen. Gebruik een simpele, maar wel een deuntje die in je hoofd blijft hangen. Als je een deuntje onder je advertentie gebruikt, dan zullen mensen vaker aan jou advertentie gaan denken.