Internet is een heel makkelijk iets. Als we iets willen weten zoeken we dat gewoon even op, op het internet. Hierin kunnen mensen natuurlijk hele lange zoekwoorden gebruiken, maar ook hele korte. In dit artikel geef ik jou alle informatie wat jij moet weten over short tail zoekwoorden.
Wat zijn short tail zoekwoorden? #
Short tail zoekwoorden zijn zoektermen die slechts één of twee woorden bevatten. Dit maakt ze minder specifiek dan long tail zoekwoorden, omdat short tail zoekwoorden een stuk korter zijn. Zo is Nike sneaker een short tail zoekwoord, maar Nike sneaker wit heren een long tail zoekwoord.
Er wordt vaker gezocht op een short tail zoekwoord, maar daarbij is er ook meer concurrentie waardoor het lastig is om hoog te komen in Google. De kan is heel aanzienlijk dat je vast komt te zitten tussen de concurrentie.
Waarom wel short tail zoekwoorden gebruiken? #
Het grootste voordeel van short tail zoekwoorden is dat het de meeste zoekopdrachten per maand heeft. Bijna 20% van de zoekopdrachten zijn short tail zoekwoorden. Dat maakt een grote kans om veel verkeer naar je website te krijgen. Maar het is ook helaas zo dat er enorm veel concurrentie op is.
Hoog zoekvolume, hoge concurrentie #
Dit zullen je concurrenten ook weten. Als jij je op één of twee woorden gaat richten heb jij enorm veel concurrentie. Wanneer jij adverteert op deze zoekwoorden, zullen de ook heel duur zijn. Het kan zelfs zijn, zoals ik al eerder aangaf, dat jij tussen al de concurrentie als het ware vast komt te zitten. Daarbij betekent veel weergaven niet dat jij goed verkeer naar je website zal gaan krijgen.
Lagere conversie #
Short tail zoekwoorden hebben een lagere kans op conversies. Dit is omdat ze een stuk minder specifiek zijn, waardoor veel mensen niet zullen krijgen wat ze zoeken. Wanneer iemand Nike sneakers intypt, maar hij zoekt een specifiek product, zal hij doorzoeken tot hij het gevonden heeft. Wanneer ze een long term zoekwoord gebruiken zal de conversie hoger zijn, omdat het specifieker is.