Wat zijn zoekwoorden? #
Zoekwoorden, ook wel trefwoorden genoemd, zijn woorden en woordgroepen die gebruikers intypen om iets te vinden over een bepaald onderwerp.
Zoekwoorden worden gebruikt in webpagina inhoud om voor die desbetreffende zoekwoorden hoog te staan in de ranking van een zoekmachine.
Belangrijk om te weten is dat alle termen die worden gebruikt in een zoekmachine, als een trefwoord wordt beschouwd. Het maakt dus niet uit of het nou een enkel woord is, of een zoekopdracht met meerdere woorden.
Waarom zijn zoekwoorden belangrijk? #
Het gebruik van zoekwoorden kan jou enorm veel verkeer opleveren van hoge kwaliteit. Bij het juiste gebruik van zoekwoorden, kan de SEO goed zijn waardoor jij bovenaan komt in zoekmachines zoals Google.
Als we het vanuit het oogpunt van de bezoekers gaan kijken, is het gebruiken van geschikte zoekwoorden een trefzekere manier om in te zoomen en bezoekers te helpen precies te vinden waar ze naar op zoek zijn.
Het kiezen van kleinere zoekwoorden voor je pagina kan vaak antwoord geven waar ze naar opzoek zijn. Als jij een groot zoekwoord gebruikt heb je veel meer concurrentie.
Hoe neem jij zoekwoorden op in je site? #
Als jij een lijst met zoekwoorden hebt die je wilt gaan targeten, moet je deze wel opnemen in bestaande inhoud, of inhoud wat je in de toekomst wilt gaan maken. Ik geef jou hier twee voorbeelden waarop jij jouw positie kunt verbeteren voor zoekwoorden.
Zoekwoorden gebruiken in pagina titels #
Wanneer jouw pagina wordt weergegeven in de zoekresultaten, is de titel het eerste wat een gebruiker leest. Hier is het dus al belangrij om je zoekwoord te vermelden. Wanneer een gebruiker opzoek is naar een fiets, en dat zoekwoord staat niet in de titel, zal de bezoeker al niet op de site van jou gaan klikken. Daarnaast geeft google ook veel aandacht aan paginatitels
Zoekwoorden gebruiken in de meta beschrijving #
Hoewel Google meta titels niet meeneemt in de ranking, is het niet onbelangrijk. Wanneer jouw titel goed genoeg is, zullen veel gebruikers je meta beschrijving gaan lezen. Hierdoor willen gebruikers kort informatie over hetgeen wat jij voor hen te bieden hebt. Wanneer het desbetreffende zoekwoord er niet in staat, zullen ze waarschijnlijk veder gaan kijken bij andere sites.