Steeds meer mensen willen gaan adverteren op een online platform. Alleen niet iedereen heeft de kennis en de tijd ervoor. Je kan er dan voor kiezen om het uit te besteden aan bijvoorbeeld een Google ads specialist. In dit artikel ga ik jou alle informatie geven die je nodig hebt over een Google ads specialist.
Wat is een Google ads specialist? #
Een Google ads specialist is gespecialiseerd in het opzetten en runnen van Google ads. Voor veel mensen is Google ads erg belangrijk. Het is de bekendste en de makkelijkste manier om reclame te maken op het internet. Een Google ads specialist helpt jou hierbij. Jij kan er voor kiezen om een Google ads specialist in te huren voor jou Google campagnes.
Wat doet een Google ads specialist? #
Zoals ik net al aangaf, is een Google ads specialist gespecialiseerd in het opzetten en runnen van campagnes. Het is daadwerkelijk veel uitgebreider als dat. Een Google ads specialist helpt je ook bij het volgende:
- Een goed campagnestrategie bedenken en bepalen.
De input dei wordt aangeleverd door het bedrijf en de doelen die zij willen bepalen, worden vertaald naar een strategie. In deze strategie word bedacht hoe de campagnes het best gedaan kunnen worden.
- De Google ads accounts inrichten volgens een structuur.
Met gebruik van de uitgebreide strategie, wordt de structuur van de campagne bedacht en in het account gezet.
- Het bedenken van zoekwoorden en teksten.
Bij het maken van een advertentie is het belangrijk om de juiste zoekwoorden en teksten te gebruiken. Met de juiste zoekwoorden en teksten kan jij goed het maximale bereik uit jouw doelgroep halen, en heb je het meeste kans op je doelstelling te behalen
- Het onderhouden en optimaliseren.
Het onderhouden en optimaliseren is een heel belangrijk onderdeel van Google ads. Door campagnes te onderhouden en optimaliseren weet de Google ads specialist precies wat wel en niet werkt op een campagne. Dit is belangrijk om te doen, zodat de advertenties steeds beter worden.
- Maandelijks rapport van de resultaten opsturen.
De meeste Google ads specialisten zullen jou elke maand een samenvatting geven van hoe de maand is gegaan. Hierin zullen ze alle data vermelden, en uitleggen wat ze precies hebben gedaan die maand. Zo ben jij ook op de hoogte wat diegene doet met jouw campagnes.
Via welke kanalen kan een Google Ads specialist jou helpen? #
Daarnaast kan een Google ads specialist je helpen via verschillende kanalen, afhankelijk van je doel en budget. Een Google ads specialist kan de volgende kanalen inzetten:
- Adverteren in zoekresultaten. Dit is de meest gebruikte en gerichte manier om te adverteren met Google ads.
- Displaycampagnes in het Google displaynetwerk. Dit zijn visuele advertenties. Wij merken dat visuele advertenties zorgen voor betere bekendheid van je merk.
Dit kan ook worden ingezet voor het remarketen van bezoekers van je website.
- Adverteren op Google shopping. Hiermee adverteer je onder ‘shops’. Hierbij worden meteen de producten en prijzen laten zien.
- App-download
Hiermee wordt er geadverteerd in mobiele zoekresultaten in een app.
- Adverteren op YouTube.
Hiermee wordt er een advertentie voor, tijdens of na een video op YouTube. Dit gebeurd door middel van video’s, banners, tekstadvertenties of enquêtes.
Waarom Google ads uitbesteden? #
Ads lijkt heel eenvoudig. In de praktijk is dit echter heel anders. Bij een winstgevende campagne komt veel meer kijken dan alleen de campagnes maken. Het kost enorm veel tijd en moeite om de perfecte campagnes te krijgen.
Niet iedereen heeft de tijd, of de zin om zich te verdiepen in het masteren van Google ads. Dit is een goede reden om het uit te besteden. Zo weet jij dat je campagnes in goede handen zijn. Daarbij helpt een Google ads specialist met allerlei zaken die erbij komen kijken, die ik hierboven al had benoemd.