Bereik staat voor het voor het aantal personen die jou advertentie ontvangen heeft. Dit is een ander meetpunt als bij bijvoorbeeld kliks of bezoekers. Het is een enorm belangrijk meetpunt voor bij jou advertenties. Wat is nou bereik, en waarom zou je voor een bereik campagne kiezen?
Wat is bereik? #
Zoals ik in de inleiding benoemde is bereik, het aantal personen die jou advertentie of website ontvangen hebben. Bereik is het aantal unieke personen die jou advertentie of content daadwerkelijk hebben gezien. Dus stel jou bereik is 2543, dan hebben daadwerkelijk 2543 mensen jou content gezien. Naast dat je bereik kan zien, kan je er ook voor kiezen om een bereik campagne te maken.
Waarom een bereik campagne? #
Is jou doelstelling om je merkbekendheid te vergroten, of dat jij simpelweg wilt dat zoveel mogelijk mensen jou advertentie zien zonder dat jij je richt op kliks?
Kies dan voor een advertentie met de doelstelling bereik. Hiermee wordt er gezorgd dat zoveel mogelijk mensen binnen jou doelgroep de advertentie gaan zien in de tijd dat de advertentie loopt.
Het is een enorm makkelijke manier om jou doelgroep te bereiken. Je kan ook ervoor kiezen om mensen op een bepaalde locatie te bereiken. Dat maakt het makkelijk om bijvoorbeeld een lokaal product of dienst aan te bieden met een advertentie
Wat zie je nou met een bereik campagne? #
Als jij een advertentie maakt met de doelstelling bereik, dan meet hij bereik en frequentie. Deze statistieken worden gebruikt om jou inzicht te geven in hoeveel mensen je bereikt hebt en hoeveel mensen de advertentie hebben bekeken.
Met de doelstelling bereik worden de kosten per 1000 bereikte personen berekend, zodat je weet hoeveel het kost om je advertentie aan mensen te laten zien.
Hoe behaal jij het maximale bereik? #
Je haalt jou maximale bereik door het exact bepalen van jou doelgroep. Daarbij zijn een aantal vragen die jij jezelf kan stellen voor je doelgroep.
Dus voor welke doelgroep bied jij je producten/ diensten aan? Wie wil je bereiken? Wat zijn de kenmerken of interesses van de mensen die je wilt bereiken? Via welke kanalen wil jij je doelgroep het beste bereiken?
Met het precies en duidelijk antwoorden van jou vragen komt jou bericht bij de juiste mensen waardoor jij je maximale bereik hebt.