Elk bedrijf dat aanwezig wil blijven op de markt, zal op de hoogte moeten blijven van de nieuwe tools die helpen bij online aanwezigheid, of om digitale marketingstrategieën te verbeteren. Het gebruik van trefwoorden maakt het gemakkelijk om inhoud te creëren dat je bedrijf als het ware promoot in de onlinewereld. Eén van de tools die je hierbij kan helpen is Ubersuggest. Niet iedereen zal deze tool kennen, dus daarom geef ik jou in dit artikel informatie over Ubersuggest.
Wat is Ubersuggest? #
Ubersuggest is een SEO-onderzoekstool dat trefwoord- en inhoudsplanning, concurrentieanalyses en nuttige backlink statistieken bevat om je te helpen om je eigen digitale marketingstrategieën en online aanwezigheid te verbeteren. Er zijn binnen Ubersuggest ook premiumfuncties waar je alleen toegang tot hebt met een betaald abonnement, maar Ubersuggest is vooral zo geliefd door de uitgebreide gratis functies.
Belangrijkste kenmerken Ubersuggest #
Zoals ik net al benoemde, is Ubersuggest vooral populair door de uitgebreide gratis functies. Nadat Ubersuggest veel gebruikers had, kozen ze ervoor om er ook betaalde pakketten bij te doen. Maar wat zijn nou de belangrijkste kenmerken van Ubersuggest? Ik zal een paar kenmerken voor je benoemen:
Ubbersuggest hulpprogramma voor zoekwoorden
Ubersuggest biedt meerdere opties voor een zoekwoordenonderzoek aan. Ubersuggest haalt gegevens uit de zoekwoordenplanner van Google, en vervolgens zal Google een lijst met suggesties voor zoekwoorden laten zien.
Als eerste zal het een aantal zoekopdrachten op trefwoorden laten zien, wat in de laatste twaalf maanden heeft plaatsgevonden. De reden dat ze het laten zien van de laatste twaalf maanden, is omdat je dan kan inzien dat er veel variaties zijn geweest. Elk zoekwoord bevat vaak details, zoals maandelijkse zoekvolumes, gemiddelde CPC en SEO-campagnes.
Contentmarketing #
Ubersuggest zoekt uit wat trending inhoud is voor specifieke zoekwoorden en zal daarbij de domeinautoriteit en het gemiddelde aantal klikken van verschillende inhoudselementen tonen. Van deze functie kan je leren en inzien welke vragen jouw potentiële klanten stekken en beantwoorden met de inhoud van je website.
Ubbersuggest Backlink-analyse #
Het is erg belangrijk om backlinks op te bouwen. Vaak wordt deze stap als laatste uitgevoerd in de SEO-optimalisatie. Hierbij is het belangrijk om te kijken naar wat voor soort inhoud gebruikers linken, wie deze link maakt en de statistieken over deze backlinks. De Ubersuggest backlink analysetool biedt een duidelijk overzicht met backlinks voor elk onderdeel.