In de afgelopen jaren is SEMRush één van de meest populaire SEO-tools geworden voor bedrijven die hard hulp nodig hebben met het optimaliseren van de website. Daarnaast doet SEMRush ook het uitvoeren van digitale marketingcampagnes. Wanneer jij nog nooit gehoord hebt van SEMRush, geen zorgen. In dit artikel leg ik je alles uit wat jij moet weten over SEMRush.
Wat is SEMRush? #
SEMRush is een software dat bedrijven helpt bij het uitvoeren van digitale marketingstrategieën zoals bijvoorbeeld SEO-campagnes. SEMRush is een alles-in-één digitaal marketingprogramma dat jou helpt bij het uit voeren van allemaal verschillende marketingactiviteiten, zoals met wat ik al eerder had benoemd, SEO-campagnes, maar ook met PPC, social media- en contentmarketingcampagnes.
De software van SEMRush is ontworpen voor mensen die hulp nodig hebben bij de digitale marketing van hun bedrijf. Wanneer jij als website-eigenaar bepekte, of zelfs geen ervaring of kennis hebt, zal SEMRush het je gemakkelijk maken om SEO goed te begrijpen en te gebruiken.
Waarom SEMRush gebruiken? #
Een tal voordelen aan het gebruik van SEMRush:
Je krijgt inzicht in de prestaties van je website #
Wanneer je een SEO-campagne uitvoert, kost het tijd om resultaten te kunnen tonen. SEO-prestaties zullen niet meteen gaan verbeteren, daar gaat tijd overheen. Wanneer je SEMRush gebruikt, zal je inzicht krijgen in de prestaties van de campagne die je draait.
SEMRush zal je dan vertellen hoe jouw website presteert, hoeveel organisch en niet organisch verkeer je hebt en of er een toename of afname is van je websiteverkeer.
Zo kan jij duidelijk zien hoe je campagne loopt, of je iets moet veranderen en wat voor invloed het heeft op je website.
Je zal waardevolle zoekwoorden vinden #
Het selecteren van zoekwoorden is een cruciaal onderdeel van SEO. Wanneer je doelgroep een bepaalde zoekopdracht uitvoert, zullen ze trefwoorden gebruiken om relevante zoekresultaten te vinden. Deze relevante zoekresultaten worden bepaald door de zoekmachine. Met SEMRush kan jij waardevolle zoekwoorden voor je campagne vinden.
Wanneer jij de juiste zoekwoorden voor je campagne wilt vinden, zal jij een zoekwoordenonderzoek moeten uitvoeren. Een zoekwoordenonderzoek zal je helpen met een lijst maken met waardevolle zoekwoorden te genereren die jouw bedrijf kan gebruiken.
Je zal bestaand verkeer behouden #
Wanneer jij waardevol verkeer weet te krijgen, wil je natuurlijk dat dat verkeer waardevol voor je blijft. Dus wanneer jij waardevol verkeer hebt, is je volgende doel om dit verkeer te behouden. Je moet niet je focus leggen op alleen verkeer naar je website krijgen, dat niet waardevol is, of wat niet terug zal komen. Het is van groot belang dat je moeite gaat doen om gebruikers betrokken te houden bij jouw website.
SEMRush kan je hierbij goed helpen. SEMRush biedt alle tools dat jij nodig hebt om bestaand verkeer betrokken te houden bij je site, zonder dat je nieuw verkeer naar je pagina toe trekt.