Hoe Moet Je Adverteren Op TikTok in Nederland?

Joël Wurtz
Joël Wurtz
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Jij wilt weten hoe je moet adverteren op TikTok in Nederland!

Anders was je niet op deze pagina beland…

Maar geen zorgen.

Je bent in goede handen! 😉

Dus…

Misschien heb je al een poging gewaagd – maar dat ging toch niet echt helemaal lekker

De kans is aanwezig dat je een beetje rond hebt gekeken op Google of een tutorial van YouTube hebt gezien…

Het probleem hiermee is dat het internet bezaaid is met zelfbenoemde experts en andere cowboys…

Yikes!

Als je deze tactieken heb toegepast, zie je helaas waarom ze “zelfbenoemd” zijn.

Gelukkig ben je toch op een goed adres beland!

Follow me young Padawan…

We leggen je de fijne kneepjes van het vak uit!

TikTok in Nederland

Je weet vast inmiddels wat TikTok is!

Laten we dan ook geen tijd verspillen om dit te gaan uit te leggen…

Jou tijd is kostbaar en die van ons natuurlijk ook.

TikTok telt in Nederland inmiddels één miljoen gebruikers!

Dat is een heel groot publiek…

En een hele hoop potentiële klanten voor jouw product!

Maar…

Je moet deze gebruikers wel weten te bereiken.

En al heb je ervaring met Google Adwords, Facebook Ads of Instagram Ads…

TikTok is echt hele andere koek!

Zoals ze zelf zeggen “Maak geen advertenties; maak TikToks!”

Waar je je hiervoor nog kon redden met wat killer copywriting…

Ga je dat nu helaas niet halen!

Natuurlijk kan je een script nog altijd gaan maken…

Maar…

Het gaat vooral om de video!

Welke opties zijn er om te adverteren?

Er zijn veel verschillende manieren op te adverteren op TikTok…

Maar zoals we al zeiden…

“Maak geen advertenties; maak TikToks”

Dit houdt in dat je mee moet gaan met trends.

Op deze manier heb je de beste kans om gebruikers hun/haar aandacht te trekken!

De eerste mogelijkheid is:

In Feed Advertenties

Dit soort advertenties komen tevoorschijn als de gebruiker door de bekende “For You Page” aan het scrollen is.

Het geeft dan ook de indruk dat het een gewone video is die wordt aanbevolen voor hun!

Echter staat er in het klein dat het gaat om een geadverteerde video…

Het doel bij deze advertentie is dan ook om de video puur voor vermaak te maken en wellicht eindigen met een sterke CTA!

Hoe doe je dat?

Simpel!

Gebruik de huidige trends en speel hier op in…

Veel gebruikers hebben niet eens door dat het een advertentie is tot ze aankomen bij de CTA…

Eenmaal daar zijn ze hooked!

Nu we deze mogelijkheid hebben besproken gaan we naar de volgende.

Brand Takeover

Een brand takeover is een advertentie die bij het opstarten van TikTok tevoorschijn komt.

Voor 3 tot 5 seconden wordt het volledige beeld van de gebruiker overgenomen met jou advertentie!

Daarom zijn dit soort advertenties dan ook prijziger dan de In Feed Ads!

Zorg bij dit soort advertenties gelijk voor een hele sterke CTA

En dat niet alleen…

Grijp… de… aandacht!

Doe je dit niet goed genoeg… dan zullen mensen het met 3 seconden weg klikken.

Zonde van je investering!

De volgende mogelijkheid is wat creatiever!

TikTok Brand Effects

Yes… dat klopt!

Je kan als onderneming je eigen filters creëren voor gebruikers om zelf video’s mee te maken!

Dit soort type advertentie kan enorm krachtig zijn omdat je de gebruikers uitnodigt om mee te doen met een actie of trend die jij als bedrijf zelf creëert!

Als brand effect kun je dus met filters werken, hiermee kan je diverse challenges maken waardoor je veel publiek trekt!

Dit soort advertenties zijn dan ook meer bedoeld voor branding, om een band met je doelgroep op te bouwen…

Maar… je kan natuurlijk ook een challenge maken waar je een specifiek product voor nodig hebt!

En laat dat product toevallig het product zijn dat jij verkoopt!

Dan hebben we nog een laatste type Ad voor nog meer betrekking vanuit het publiek!

Hashtag Challenges

Het lijkt een beetje op het vorige type…

Maar…

We kunnen je verzekeren dat dit niet zo is!

Als merk kan je namelijk #hashtag challenges maken!

Dit wilt zeggen dat gebruikers hun eigen video kan maken met de door jou gekozen hashtag er in om in een lijst met video’s terecht te komen.

Een leuke extra is om hier een prijs aan te koppelen om op deze manier nog meer publiek te lokken.

Een paar mooie voorbeelden hiervan zijn G-Star RAW en Mercedes-Benz!

Zo had G-Star een Hashtag Challenge genaamd #SayItWitchaBooty waarin gebruikers werden gestimuleerd om met hun G-Star broeken TikTok’s te maken.

Deze campagne is in Nederland ook volledig opgeblazen en staat op nummer 1 van de ranglijst!

Mercedes had een Hashtag Challenge genaamd #MBStarChallenge waarin ze gebruikers hadden gevraagd hoe zij de welbekende ster promootte!

Ook dit was een hit… vele gebruikers vonden allerlei creatieve manieren waarmee ze het logo konden namaken! (echt waar bij sommige video’s stonden zelfs wij verbaasd toe te kijken.)

Pak Jij De Kans?

Goed…

Je weet nu wat de mogelijkheden zijn voor het adverteren op TikTok!

Maar…

We kunnen begrijpen dat dit nogal overweldigend kan zijn.

Vooral als je nog nooit eerder via TikTok hebt geadverteerd!

Gelukkig zijn wij één van de early-adopters geweest in het maken van TikTok ads…

Dus willen we je graag helpen!

Wij bieden jou NU de kans om volledig GRATIS met ons te sparren – volledig in het teken van jouw onderneming.

We zullen 45 minuten lang samen een strategie voor je bedenken die je gelijk kan toepassen!

Dus waar wacht je nog op?

Klik hier om een afspraak in te plannen!