Adverteren op TikTok? Dit Zijn De Nadelen Van TikTok!

Mark Kooijman
Mark Kooijman
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Als marketing agency vinden wij het onze plicht om de nadelen van TikTok te vermelden.

Dat zou je toch niet verwachten?

Een stukje transparantie en managen van verwachtingen is voor ons van groot belang.

Wij kunnen natuurlijk roepen, wij zijn de beste en je MOET op TikTok adverteren!

Geen woorden maar daden.

Voordat jij alle nadelen gaat ondervinden kan je ook de TikTok Blueprint downloaden om te zien hoe het wél moet!

Dat kan HIER.

Lees even met mij mee..

 

Content op TikTok

Content is king op TikTok.

Waar je op Facebook jezelf nog kan redden met een catchy tekst is dit op TikTok niet mogelijk.

Jouw content moet aanslaan anders scrolt iemand snel verder en ben jij je potentiële klant kwijt.

Ben jij niet in staat om wekelijks nieuwe content te schieten voor jouw merk?

Kan jij niet klanten video’s laten maken over jouw merk of product?

Kan jij geen UGC (User Generated Content) maken?

Dan is TikTok niks voor jou..

TikTok is één en al content.

De concurrentie wordt steeds groter dus pas jij je niet aan, krijgt jouw concurrent de aandacht.

Budget voor TikTok

Naast de content heb je natuurlijk een budget nodig om te adverteren om TikTok.

Waar je op Facebook al kan adverteren voor 1 euro per dag.

Zet TikTok iets hoger in op 20 euro per dag.

Wil jij blijven testen en optimaliseren zou dit jou dus 600 euro per maand kosten, best pittig!

Mocht jij dit budget niet hebben of nog geen kennis hebben over adverteren is het een heftige investering. Met de juiste tactiek kan jij echter wel winstgevend draaien op TikTok.

Tijd

Wil jij alles leren?

Alles onder de knie krijgen? En maximaal presteren?

Dan ga ik jou teleurstellen.

Dat gaat tijd kosten.

Tijd die jij ook kan investeren in jouw business.

Je kan natuurlijk zeggen..

Ik wil alles ‘’in house’’

Ik wil alles zelf leren.

Ik wil kosten besparen.

Maar wil jij niet zo snel mogelijk winstgevend zijn?

TikTok aanleren kost tijd en geld.

Waarom zou je geen ‘’short cut’’ nemen?

Experts inschakelen?

Enige wat ik voor mij zie is dat het geld kost.

Dat is uiteraard een groot nadeel.

Wij bieden je wel de kans om GRATIS met ons te kunnen sparren over jouw bedrijf en een strategie uit te denken.

Voor 0 euro.

Niks. Nada. Noppes.

Originaliteit

TikTok’s moeten vaak origineel zijn.

Je moet de trends kennen en weten wat er speelt.

Wat gaan aanslaan?

Wat gaat converteren?

Veel vragen en weinig makkelijke antwoorden.

Het enige antwoord is…

Ervaring en marktkennis.

Je denkt vast..

Het eerste en tweede heb ik.

Dat geloven wij 100%.

Maar de kennis van TikTok?

Jouw kennis in de branche is 180 graden anders dan de kennis van jouw branche in TikTok.

Ben jij niet trendy of sla jij de plank volledig mis ben jij gedoemd om te falen.

Nieuw

Je bent nieuw op TikTok.

Weinig volgers, weinig views en nog weinig conversies.

De nadelen van TikTok zijn nog onbekend voor je.

Demotiverend en zorgt ervoor dat jij wellicht minder drive hebt.

Dit is een moeilijk punt.

Je kijkt op naar andere bedrijven die het wel doen, je weet niet wat werkt.

Je ziet wellicht door het bomen het bos niet meer.

Doe marktonderzoek en kijk wat werkt.

Heb jij al een plan?

Je kan het altijd in een GRATIS strategiegesprek bij ons voorleggen.

Geen addertjes onder het gras.

Wij kijken samen hoe wij jou succesvol kunnen maken op TikTok.

Trends op TikTok

Dansjes.

Liedjes.

Memes.

Wat moet je nou?

Precies, ik snap het.

Vaak demotiverend.

Ik snap het niet, ik ken het niet en moet onwijs veel onderzoek doen.

Klopt!

Zeker als je het zelf wil doen.

Maar geen zorgen, er zijn heel veel tools waardoor jij kan zien wat werkt of niet!

Simpele dingen als:

  • Most viral TikToks songs
  • TikTok trends 2022 updated
  • TikToks sounds

Werken vaak heel goed!

Wat het beste werkt:

  • Ga jouw concurrenten volgen
  • Like hun TikToks

Hierdoor kom jij nog meer bedrijven tegen in jouw branche.

Zo krijg jij een algemeen beeld wat wel en niet werkt.

Tien minuten werk per dag.

Even op de bank.

Even in bad.

Even tijdens het uitbuiken van het eten.

Step by step.

Product

Het product.

Hetgeen waar het allemaal om draait.

Wees realistisch: is het product wat je verkoopt wel voor TikTok?

Huizen verkopen op TikTok? Lijkt mij sterk.

Probleemoplossende producten voor in de keuken?

Kleding?

Algemene problemen?

Perfect!

Kijk realistisch hoe duur jouw product is en of mensen dat als impulsaankoop zullen kopen.

Doen ze dat niet?

Dan is er een andere strategie nodig.

Doen ze dat wel?

Is er ook een strategie voor nodig!

Zullen we een keertje sparren? Plan eens een gratis consultancy gesprek in van 45 minuten.