Google Ads Bureau Inschakelen? Hier MOET Je Op Letten!

Arjen Smit
Arjen Smit
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Het is tijd om serieus aan de slag te gaan met PPC adverteren via Google Ads, wellicht wil je een Google Ads bureau inschakelen?

Zie het zo, als je een schaalbaar business model hebt en een steen goed product dan is adverteren op Google Ads echt een no brainer om je sales te boosten.

Maar om nou de perfecte agency te vinden voor de Google Ads van je bedrijf moet je wel onderzoek gaan doen naar wat nou past bij je bedrijf. Je gaat natuurlijk voor de top en niet voor een middelmatige agency.

Dus hoe vind je nou de perfecte Google Ads agency voor jouw bedrijf?

Hier ga ik je mee helpen in dit artikel! Om te beginnen heb ik een lijstje gemaakt met 5 kritieke kwaliteiten die een Google Ads agency zou moeten hebben:

  1. Kwalificaties
  2. Ervaring
  3. Tracking en rapportages
  4. Strategie en opstarten
  5. Communicatie, prijs en transparantie

#1 Kwalificaties

Wanneer je op zoek bent naar een Google Ads agency, is het makkelijk om eerst te kijken naar de kwalificaties van het bedrijf. Dit staat hoogstwaarschijnlijk vermeld op de website.

Wat zou je kunnen vragen?

Zijn jullie gecertificeerd voor Google Ads?

Een belangrijke eigenschap is een certificaat voor Google Ads. Dit is een certificaat dat word uitgereikt aan individuen die hebben bewezen dat ze ervaring en expertise hebben met Google Ads.

De enige manier om dit certificaat te halen is om mee te doen aan Google ’s online training programma.

Dit trainingsprogramma test de skills van de adverteerders op het gebied van Google Ads. Verder als ze eenmaal een certificaat behalen kan de agency een badge krijgen van Google zodat ze officieel partner zijn van Google Ads, dit is zeer waardevol en ook een indicatie dat het een professioneel bedrijf is.

#2 Ervaring

Niet alleen de kwalificaties van een Google Ads agency zijn belangrijk, ook de bewezen resultaten van de agency zijn belangrijk om te weten.

Kunnen ze je krachtige case studies laten zien?

Case studies zijn een goede manier voor een agency om te laten zien hoe succesvol ze zijn.

Deze studies laten een specifieke klant of project zien, de doelen van de klant en hoe zei dit dus hebben gerealiseerd voor deze specifieke klant. Dit laten ze zien doormiddel van oplossingen en keiharde resultaten.

Een goede agency heeft dus meerdere bewezen case studies met goede resultaten.

#3 Tracking en rapportages

Laten we het even hebben over tracking.

Het is tegenwoordig nog steeds het geval dat sommige Google Ads bureaus helemaal niks tracken. Dit betekent natuurlijk dat ze je helemaal niks kunnen laten weten over wat de advertenties nou echt opleveren, omdat ze niks kunnen bewijzen of hun werk überhaupt resultaten heeft opgeleverd.

Hoe deze bureaus toch geld van deze klanten blijven aannemen is gewoon schandalig en een groot mysterie.

Er zijn natuurlijk ook bureaus die wel proberen resultaten bij te houden, maar veel van deze bureaus gebruiken de verkeerde tracking tools en hebben hierdoor onjuiste informatie en zullen deze onjuiste informatie ook aan de klant doorgeven waardoor er veel vraagtekens ontstaan bij de klanten.

Dus als je op zoek bent naar het juiste advertentiebureau is het echt belangrijk om aan ze te vragen naar hun tracking methodes. En bewijzen te vragen voor de resultaten die ze bijhouden. Zodat je zeker weet dat dit bureau de juiste trackingmethodes toepast en dus de juiste gegevens aan jou gaat doorgeven.

#4 Strategie en opstarten

Als je besluit om je aan te melden bij een Google Ads bureau, zorg dan dat je ervoor zorgt dat dit bureau alle ins en outs van je bedrijf te weten wil komen. Als ze dit niet te weten willen komen dan zou er bij jou al een alarm af moeten gaan. Een paar dingen die een bureau bijvoorbeeld zou kunnen doen zijn als volgt:

  • Zullen ze je een lange vragenlijst laten invullen?
  • Hoeveel vragen zullen ze stellen?
  • Zijn die vragen relevant voor het stimuleren van je omzet?
  • Zullen ze extern onderzoek doen?

Elk bureau dat niet veel tijd en energie steekt in het leren van de ins-en-outs van je bedrijf, zal niet in staat zijn om de meest winstgevend mogelijke campagne te maken.

Dus zorg ervoor dat ze alles te weten komen over je bedrijf, en als ze hier niet om vragen zou er bij jou een belletje moeten gaan rinkelen dat je misschien op zoek moet gaan naar een ander marketing bureau.

#5 Communicatie, prijs en transparantie

Wanneer je een Google Ads bureau inhuurt investeer je veel geld in deze relatie tussen jou en dit bureau. En zoals elke relatie zijn communicatie en eerlijkheid super belangrijk. Zonder dit is de relatie gedoemd om te falen.

Als je gekozen Google Ads bureau alle nodige eigenschappen heeft zoals: de juiste kwalificaties, de juiste ervaring, de juiste manier van tracking en rapportages en de juiste strategie, maar een slechte manier van communiceren laat zien. Betekent dit dat je nog steeds niet ‘de ware’ hebt gevonden.

Dus zorg ervoor dat je toekomstige Google Ads Bureau een goede transparante manier van communiceren met jou heeft. Anders ga je heel veel hoofdpijn krijgen, en dat wil je natuurlijk niet.

Wat is de volgende stap?

Gefeliciteerd! Je weet nu alles wat je moet weten over het kiezen van het juiste Google Ads bureau.

En als je toch tot zover bent gekomen, Blue Shark helpt jou graag met het uitleggen wat het adverteren op Google nou voor jou kan betekenen!

Kan Blue Shark jouw toekomstige Google Ads bureau worden? Misschien wel, misschien niet.

Wij geloven in mensen echt helpen, wat betekent dat dat de samenwerking van beide kanten moet komen. Dus ben jij op zoek naar een samenwerking met een Google Ads bureau dat echt voor je wil gaan? Wacht dan niet langer en plan een call in met onze experts.

Roep maar! Wij helpen je graag.