VAN € 3.000 PER MAAND NAAR € 24.500 PER MAAND IN 6 MAANDEN

Inhoud

Het bedrijf

Dit bedrijf exploiteert een Nederlandse webshop gericht op de Nederlands en Vlaamse markt  met de nieuwste must-haves & eye-catchers om jouw garderobe te voorzien van de nieuwste stijl.

De uitdaging

Toen we de samenwerking zijn aangegaan stuitten we eigenlijk direct op een drietal uitdagingen die we moesten verhelpen al dan niet overkomen.

Zo was het belangrijk om opvallende advertenties te creëren in een verzadigde en uiterst competitieve markt, namelijk fashion.

We moesten opnieuw beginnen met het verzamelen van data, want dankzij een slecht opgezette structuur van de business manager was alle data verloren gegaan.

Als laatste moeten we het alom bekende probleem omtrent tracking zien te verhelpen zodat we een accurate tracking hebben. Thanks to iOS 14…

Resultaten

De kanalen en de doelstellingen

We hebben in samenspraak met de klant bepaald om de kanalen Facebook en Instagram optimaal te benutten.

Daarnaast hadden we de doelstelling om in de eerste maand minimaal break-even te draaien en gedurende onze samenwerking winstgevend op te schalen met in eerste instantie een budget van € 1.500.

Vervolgens was het doel om zo snel mogelijk op te schalen naar € 10.000+ per maand in omzet.

Hoe zijn we te werk gegaan?

We zijn begonnen met het warm draaien van het advertentieaccount om blokkades tegen te gaan. Tegelijkertijd onderhielden we nauw contact met de in-house developer van de klant om tracking issues adequaat op te lossen.

In de eerste maand hebben we zoveel mogelijk getest om data te verzamelen. Hierbij hebben we ingezet op diverse soorten ads, interesses en doelgroepen.

De onderneemster in kwestie lanceerde iedere week een nieuwe collectie om zodoende interessant en relevant te blijven voor de doelgroep.

Als laatste peiler hebben we huidige (en nieuwe volgers) getarget aan de hand van custom audiences. Hiervoor hebben we een TOF, MOF en BOF strategie gebruikt.

Het resultaat

Uiteindelijk waren we in staat om het initiële doel van € 10K+ per maand omver te blazen en waren we in staat om de omzet op te krikken van +- € 3.000 per maand naar maar liefst 
€ 24.522,45 per maand terwijl we de erg goede ROAS hebben kunnen behouden, deze is over de volledige maand namelijk uitgekomen op x11,79.

Daarnaast is het aantal volgers met 3.000 echte volgers toegenomen en ook hebben we de tracking issues kunnen verhelpen waardoor deze ads voor ca. 90-95% accuraat hebben kunnen meten, zelfs na de iOS 14 update.

€ 24.500 omzet met een ROAS van x11,79

Conclusie

Deze case study is hét bewijs dat je geen enorm budget nodig hebt om te kunnen slagen als eCommerce-ondernemer in een competitieve (en verzadigde) markt. Het enige wat je nodig hebt is een team van de juiste expert, je eigen wilskracht en een uiterst effectieve en kosten-efficiënte strategie.

We zijn trots op de behaalde resultaten en kunnen jou ook helpen om hetzelfde voor jouw bedrijf te bereiken, laten we eens praten!