Van 112.000 SEK naar 1.3M SEK (x11,80) in 90 Dagen in Zweden

Inhoud

Het bedrijf

Dit bedrijf had een Zweedse webshop, gespecialiseerd in consumentenelektronica en verkocht uitsluitend in Zweden.

De uitdaging

Blue Shark heeft veel ervaring opgedaan de afgelopen jaren in Scandinavië en het is een erg leuke markt voor eCommerce ondernemers, mits je de juiste producten aanbiedt.

Het doel van deze ondernemer slaagde er niet in om de omzet eigenhandig verder op te krikken en daarnaast draaiden de advertentiecampagnes niet geweldig voordat Blue Shark werd ingeschakeld.

Tijdens onze analyse kwamen we erachter dat het conversiepercentage te laag was om succesvol te zijn op platforms als Facebook.

Onze eerste uitdaging was dan ook om het conversiepercentage te verhogen om vervolgens de paid advertising nieuwe leven in te blazen.

Resultaten

De kanalen en de doelstellingen

We hebben ervoor gekozen om ons tijdens deze 90 dagen te focussen op CRO (conversion rate optimization) en paid advertising via de platformen van Meta, zoals Facebook en Instagram.

De webshop draaide volledig via deze platformen en daarom trokken wij de conclusie dat we hier met de juiste strategie zoveel meer uit kunnen halen.

Het doel was duidelijk: het conversiepercentage verbeteren om vervolgens de omzet zo snel mogelijk te verhogen.

Hoe zijn we te werk gegaan

De klant heeft ervoor gekozen om zijn CRO en Facebook advertising uit te besteden aan Blue Shark en we zijn daarom onze samenwerking ook direct begonnen met een grondige analyse van de huidige webshop.

Hier zijn diverse punten uit naar boven gekomen die we samen in overleg met de klant, onze paid social specialisten en met onze UX / UI Designer direct hebben aangepakt.

Als Blue Shark een website analyseert voor conversie zijn er soms wel 500 (!) aanknopingspunten die we bij langs gaan, zo snapt iedere ondernemer dat er ALTIJD verbeteringen mogelijk zijn.

En zo ook bij deze webshop, gelukkig is het werk niet voor de niets geweest en hebben we het conversiepercentage met maar liefst 235% kunnen verbeteren.

Aangezien er 2,35 zoveel mensen een aankoop plaatsen dan hiervoor is het nu natuurlijk een kwestie van hyper targeted traffic naar de website sturen via Facebook.

We hebben daarom een analyse gemaakt van huidige campagnes en zijn aan de slag gegaan. Zoals je begrijpt moet je als agency (en als ondernemer) eerst focussen op het verhogen van de conversie.

Hierna draaien je advertenties automatisch beter, natuurlijk.

Vaak zien we agencies, maar ook webshop ondernemers eerst focussen op de paid advertising.

Doe dat niet.

En deze case study is daar een fantastisch voorbeeld van, want we gaan nu naar de resultaten kijken.

Het resultaat

Eerst is het goed om te weten dat er in Zweden wordt afgerekend in SEK in plaats van EUR, tijdens deze case studie was de koers ongeveer 1:10, dus 1 SEK was € 0,10.

Voor aanvang van onze samenwerking was de omzet per maand € 112.688,20 SEK en de conversie 1,86%.

Een conversie van 1,50% – 2,50% is voor veel agencies al een mooi percentage, maar voor Blue Shark niet. Met als onze kennis en ervaring moest dit beter kunnen, toch?

Nou, zeker weten.

Na 90 dagen hadden we het conversiepercentage namelijk kunnen verhogen naar maar liefst 4,37% (+235%).

Ook de omzet is maar liefst x10 gegaan, in slechts 90 dagen.

Om precies te zijn van SEK 112.688,20 naar SEK 1.323.143,40 (+1.174%).

No words needed.

Totale resultaten