Waarom Adverteren Op TikTok Je Onderneming Zal Veranderen

Picture of Joël Wurtz
Joël Wurtz
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Waarschijnlijk heb je het al meerdere keren voorbij zien komen…

Maar zelf nog nooit geprobeerd…

We hebben het over TikTok Ads!

“Dat is toch die app die kinderen en Gen Z gebruiken?”

Correct!

Precies daarom is het ook zo belangrijk voor jouw onderneming.

Wat is TikTok nou precies?

Het is een social media platform voor video content. De content creators maken korte video’s van een paar seconden en bewerken deze met allerlei verschillende effecten en filters om de video’s op te leuken.

Vaak volgen ze trends en doen andere mensen deze vervolgens na…

Op TikTok gaan bepaalde trends dan ook heel snel viral; bepaalde mensen dus van de één op andere dag dus ook!

Wat krijgen we dan? Influencers…

Maar wat misschien nog wel het interessantst is…

TikTok’s gebruikersaantal is continu aan het groeien als een bodybuilder op anabole! Met meer dan 1.135.184.050 gebruikers

Yes… probeer dat maar eens uit te spreken.

Kortom, we proberen duidelijk te maken dat er enorme mogelijkheden zijn…

Het zijn namelijk een hele hoop gebruikers die je normaal gesproken niet snel weet te bereiken!

En toevallig zijn deze gebruikers nogal aan de impulsieve kant. 😉

“Oke-oke… maar hoe moet dat dan?”

Er zijn een aantal manieren om het platform in te zetten als marketingkanaal!

De eerste optie en de goedkoopste optie is om zelf een account aan te maken en met relevante trends mee te gaan doen.

Dit kost echter wel veel tijd en geduld…

Echt heel veel – waarna je ook geen garantie hebt dat het zal lukken, of dat je überhaupt mensen bereikt!

Je kan als bedrijf dus mee doen met trends en hopen dat je video viral gaat

Of…

Je creëert zelf een trend!

Ja dat lees je goed…

Het is zeker een uitdaging maar het is die uitdaging meer dan waard als je weet wat je doet!

Als dit toch niet helemaal in jou vlak ligt zijn er natuurlijk nog meer opties.

De tweede optie is namelijk wat prijziger maar kan ook zeker goed uitpakken…

Namelijk… Influencers inhuren om jou producten te promoten!

Ja…

Dit is alleen zeker niet de manier die wij aan raden

Doe je het toch wel?

Kies wel dan wel de juiste!

Want we bedoelen dus niet, schakel een zelfbenoemde TikTok guru in om je te helpen met een viral video op te zetten op jou eigen account…

En schakel ook niet die cowboys die op een één of andere manier veel volgers hebben in…

*kuch* ondanks dat de meeste influencers dat zijn *kuch*

Back to business!

Het principe is simpel…

Jij hebt een product en de influencer die jij inhuurt adverteert het product op zijn platform.

Zijn of haar volgers zien deze “advertentie” en willen het ook graag hebben omdat hun idool het bezit!

Dan komen we bij de laatste optie uit…

Deze optie is simpelweg adverteren op TikTok via de betaalde manier!

Naja…

Simpel is het niet want de mogelijkheden zijn groots.

Zo kun je bijvoorbeeld bereik kopen voor een fullscreen advertentie, je advertentie komt dan direct in beeld bij het opstarten van de app.

Daarnaast kan je ook gebruik maken van pre-roll advertenties, overlay advertenties, billboards of verticale advertenties.

Ken je deze termen allemaal niet?

Geen probleem, we komen er later op terug!

TikTok geeft zelfs de mogelijkheid om advertenties te ontwikkelen met 2D, 3D of zelf AR lenzen/filters.

Dit soort advertenties kunnen zorgen voor een hele hoge betrekking/activiteit in je TikTok Ad.

Naast al deze creatieve manieren om Ads te maken is het natuurlijk ook van belang om je doelgroep te selecteren…

De verkeerde mensen bereiken is natuurlijk zonde van het geld!

TikTok geeft je dan ook de mogelijkheid om op basis van leeftijd en locatie te targeten. Daarnaast willen ze het ook mogelijk maken om interesses en gedrag mee te nemen.

Dat is dus allemaal heel mooi en aardig – “maar wat mag dat dan kosten eigenlijk?”

Goed dat je het zegt!

Omdat TikTok nog vrij jong is en er eigenlijk nog niet veel op wordt geadverteerd is het nog relatief goedkoop

Je weet wat ze zeggen over early-adopters

Dus waar wacht je nog op?!

Start met het adverteren op TikTok want de titel van deze blog staat er niet voor niets!

“Waar moet ik beginnen?”

Weet je na het lezen van deze blog toch nog steeds niet helemaal hoe je adverteren op TikTok moet aanpakken?

Wil je wat meer begeleiding in het maken van de advertenties?

En heb je geen zin om onnodig geld uit te geven?

Geen probleem!

Wij staan 24/7 voor jou klaar!

Wij bieden je NU de kans om GRATIS met ons te kunnen sparren over jouw bedrijf en een strategie te bedenken.

Volledig gratis!

Yep… dat menen we echt…

No strings attached!

Dus neem snel contact met ons op en dan kunnen we samen een keertje sparren in een gratis consultancy gesprek van 45 minuten.

Klik hier om een afspraak in te plannen!