6 Tips Om Succesvol Op Facebook Te Adverteren

Joël Wurtz
Joël Wurtz
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Jij wilt adverteren op Facebook!

Wellicht heb je het al een aantal keer geprobeerd

Sommige misschien met succes… en andere misschien met wat minder succes.

Toch blijft het keer op keer lastig om de juiste advertentie te bedenken.

Lets get straight to the point – de advertenties kunnen beter!

Daarom ben je uiteraard hier beland.

Geen stress!

Wij als agency willen jou graag helpen…

Misschien vraag je je wel af “Hoe zorg ik er voor dat mijn advertentie plakt?”.

In dit artikel vind je het antwoord op jouw vraag!

Waarom adverteren via Facebook waardevol is

Facebook is voor ondernemers een groot portaal van gegevens.

Ja… ook als jij het privé gebruikt kunnen andere ondernemer jou targeten. De kans is dan ook groot dat als je het gebruikt; je slechte en goede advertenties voorbij ziet komen.

Sommige waar je misschien wel op klikt en sommige waar je langs scrolt en denkt “#%$& weer die irritante cowboy op m’n pagina!”

Het maakt niet uit of je een groot of klein bedrijf hebt, adverteren op Facebook is geschikt voor iedereen.

Mits je natuurlijk weet hoe je het moet doen…

Ze geven je namelijk de mogelijkheid om doelgroepen te targeten… hele specifieke groepen.

Je kan namelijk een locatie selecteren, een leeftijdsgroep, wat er aan de hand is in hun leven en je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het wel!

Hierdoor heb je dus de optie om hyper-gefocuste advertenties te maken.

Genoeg gepraat… laten we beginnen met de eerste tip!

Leer het advertentiebeleid!

Yep, echt waar…

“Klik hier om akkoord te gaan met de voorwaarden.”

Heeft iemand ooit op de voorwaarden geklikt om ze te lezen?

Jij straks wel! De voorwaarden lezen in het advertentiebeleid is misschien wel de belangrijkste tip die we je kunnen geven.

We zien het hier veel te vaak mis gaan.

Onnodig verloren investeringen omdat de geschreven advertentie niet in overeenstemming is met die lastige voorwaarden!

Veel zinnen worden namelijk niet getolereerd… wees daarom creatief en schrijf zinnen die hier misschien op lijken – maar toch beter zijn verwoord.

Target de juiste doelgroep

Wie wilt jouw product kopen?

Of…

Voor wie heb jij je product gemaakt?

Dat zijn de twee belangrijkste vragen voor deze tip!

Creëer een klant profiel om jouw ideale klant in kaart te brengen.

Nadat je dit gedaan hebt, weet je exact welke doelgroepen je kan selecteren in je advertentie.

Om zo een profiel te maken moet je jezelf afvragen…

“Waar komen mijn ideale klanten vandaan?”;

“Wat voor interesses hebben ze?”;

“Maken ze gebruik van iets specifieks, of zijn ze momenteel in een bepaalde levensfase?”;

Op deze manier kan je potentiële klanten door een trechter halen om hyper-gefocuste mensen te targeten.

Daardoor bespaar je veel geld!

Geld wat jij als ondernemer natuurlijk goed kan gebruiken voor andere investeringen!

Begrijp je doelgroep

Mensen willen zich graag gehoord voelen!

Begin je advertentie daarom altijd met het uitdrukken van hun probleem…

Zorg dat ze zich herkennen in het geen wat jij schrijft…

Hoe beter jij het beschrijft, hoe meer ze geïnteresseerd zullen zijn in het geen wat jij aanbied.

Jij wilt ze tenslotte iets aanbieden waardoor het probleem opgelost zal worden!

Wie wilt nou rond lopen met iets waar ze zich aan ergeren?

Precies… Niemand!

Iets wat goed werkt is een vraag waar jij zelf al het antwoord op weet, een voorbeeld is de vraag hierboven.

Een ander principe wat goed werkt is de “hook + open loop”, dit kan bijvoorbeeld zijn…

Een open vraag met een hint.

Testen… testen en nog eens testen!

Misschien is dit wel de twee na belangrijkste tip die we je kunnen geven.

Blijf testen!

Testen… testen en nog meer testen.

Waarom?

Zonder testen kan jij nooit weten wat goed werkt en wat niet goed werkt.

Wij als Facebook Agency hebben keiharde in de frontlinie uitgeteste advertenties waarvan we weten dat ze werken!

Waarom weten we dat?

Omdat we blijven testen!

Wees bekend met de lay-out

Facebook Advertenties hebben een hele specifieke lay-out waar jij je aan moet houden.

Doe je dat niet?

Dan zal je advertentie er heel raar uit zien voor je potentiële klanten.

De eerste zin van je advertentie is bijvoorbeeld belangrijker dan de titel van je advertentie…

Je titel komt namelijk onderaan de advertentie te staan en de eerste zin boven aan!

De tekst die bovenaan komt te staan kan maximaal 125 karakters lang zijn voordat de tekst wordt onderbro

Zorg er dan ook voor dat je belangrijkste zinnen precies binnen dit maximum blijft!

Daarna kan je natuurlijk altijd meer schrijven voor als mensen op de advertentie klikken.

De titel van je Ad kan maximaal 40 karakters bevatten en de beschrijving zelfs nog minder… maar 30 karakters. Dus gebruik deze ruimte goed!

Zorg voor een sterke call-to-action!

De welbekende CTA; (Call To Action)

Het stukje tekst wat de lezer aanzet tot actie!

Ook één van de belangrijkste tips… Het maken van een call to action kan namelijk de hele advertentie breken of maken.

Met een slechte CTA blijven je potentiële klanten twijfelen en scrollen verder…

Door het scrollen vergeten ze je Ad en boem! Een klant misgelopen!

Met een goede CTA overtuig je juist de twijfelaars en close je de deal.

Een goede call to action bedenken is lastig… lastiger dan je denkt!

Heb je na het lezen toch nog moeite met het maken van een Facebook advertentie?

Geen probleem!

Voor een gelimiteerde tijd bieden wij jou de kans om volledig GRATIS met ons te kunnen sparren over jouw bedrijf en een strategie te bedenken.

Volledig gratis en zonder enige catch!

Dus neem snel contact met ons op om het gratis consultancy gesprek van 45 minuten in te plannen!

Waar wacht je nog op!

Klik hier om een afspraak in te plannen, zolang er nog plaatsen beschikbaar zijn!