Dit Zijn De Juiste Afmetingen Voor Een Facebook Advertentie!

Picture of Bas Bastiaan
Bas Bastiaan
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Het is best logisch dat de afmetingen voor een Facebook advertentie erg belangrijk zijn. Want als een bepaalde resolutie niet klopt voor een advertentie dan kan het zijn dat je de helft van je foto afknipt of slecht beperkte ruimte gebruikt.

Het is dus erg belangrijk dat jij de juiste afmeting gebruikt voor je advertenties. Het kan je advertentie negatief en zowel positief beïnvloeden. Let hier dus goed op!

Binnen Facebook kun je kiezen uit 5 Facebook advertentieformaten: video, afbeelding, carrousel en collectie. Maar je kan ook advertenties maken voor specifieke doelstellingen. Hiervoor heb je de advertenties om leads te genereren en aanbiedingen.

Voor de meeste advertenties is het beste afbeeldingsformaat om te uploaden 1200 x 1200 pixels (ratio 1:1). Er geldt een minimumbreedte van 600 pixels voor afbeeldingen die in het nieuwsoverzicht worden weergegeven.

Foto advertentie

Een foto advertentie, waarbij je dus 1 enkele afbeelding gebruikt is een van de beste Facebook formatten die je kunt kiezen. Dit type lijkt het minst op een advertentie waardoor je vaak een hogere doorklikpercentage zult hebben dan bij een video of carroussel advertentie.

Als je afbeelding kleiner of groter is dan de afmetingen in de gids voor Facebook advertenties, wordt de grootte automatisch aangepast aan de advertentie. Bewegende afbeeldingen of Flash-afbeeldingen worden niet ondersteund.

Verder gelden voor alle afbeeldingen volgende specificaties (tenzij anders aangegeven in het advertentiebeheer)

Facebook overzichten:

  • Hoogte-breedteverhouding afbeelding: 9:16 tot 16:9 (aangeraden is 1:1)
  • Afbeeldingen die voor meer dan 20% uit tekst bestaan, worden mogelijk minder weergegeven.
  • Tekst: 125 tekens zichtbaar
  • Minimumbreedte afbeelding in pixels : 400
  • Minimumhoogte afbeelding in pixels : 150

Instagram overzicht:

  • Hoogte-breedteverhouding afbeelding: 4:5 tot 16:9 (aangeraden is 4:5)
  • Tekst: 90 tekens zichtbaar
  • Minimumbreedte afbeelding in pixels : 500
  • Minimumhoogte afbeelding in pixels : 250

Facebook video advertentie

Video’s doen het goed online, beter dan afbeeldingen of links. Laat productkenmerken zien en trek de aandacht met geluid en bewegende beelden. Upload de bronvideo met de hoogst mogelijk resolutie zonder letter- of pillarboxing (geen zwarte randen). De meeste bestandstypen worden ondersteund.

Specificaties voor een video advertenties vind je hieronder:

  • Hoogte-breedteverhouding video: 16:9 tot 9:16
  • Bestandsgrootte video: max. 4 GB
  • Minimale videolengte: 1 seconde
  • Maximale videolengte: 240 minuten
  • Videoresolutie: minimaal 500 x 500 pixels

Carrousel advertentie

Met een carrousel advertentie kun je tot tien afbeeldingen of video’s in één advertentie laten zien. Bij elke afbeelding of video staat er een eigen link, titel en beschrijving.

Hiermee kun je verschillende producten presenteren en per product specifieke informatie geven. Je kan carrousel advertenties fantastisch toepassen wanneer een klant een bepaalde collectie heeft.

Bron

Hou bij de opmaak rekening met volgende specificaties:

  • Minimumaantal kaarten: 2
  • Maximumaantal kaarten: 10
  • Type afbeeldingsbestand: JPG of PNG
  • Aanbevolen hoogte-breedteverhouding: 1:1
  • Tekst: 125 tekens zichtbaar
  • Afbeeldingen die voor meer dan 20% uit tekst bestaan, worden mogelijk minder weergegeven.
  • Minimumbreedte afbeelding in pixels : 400
  • Minimumhoogte afbeelding in pixels : 150

Collectie advertentie

De laatste in de rij van Facebook advertentieformaten is de collectie. Je kan hiermee aankopen stimuleren door artikelen uit je productcatalogus te laten zien die zijn afgestemd op elk individu.

Een collectie advertentie kan enkel in het Facebook overzicht getoond worden.

Een collectie bevat gewoonlijk een afbeelding of video gevolgd door een aantal productafbeeldingen. Als iemand op een collectieadvertentie klikt, komt diegene terecht in de catalogus van het desbetreffende product.

Bron

Specificaties collectie advertentie:

  • Minimumbreedte afbeelding in pixels : 400
  • Minimumhoogte afbeelding in pixels : 150
  • Type afbeeldingsbestand: JPG of PNG
  • Aanbevolen hoogte-breedteverhouding: 1:1
  • Tekst: 125 tekens zichtbaar

Je Facebook advertenties uitbesteden bij Blue Shark!


Wil jij nou je business laten exploderen door Facebook en Instagram advertenties? Wil jij extra omzet, extra leads of simpelweg gewoon meer naamsbekendheid?

Om het maximale rendement te behalen uit Facebook advertenties moet je hier gewoon dagelijks mee bezig zijn. Je Facebook advertenties uitbesteden aan een specialist is dan ook wel noodzakelijk.

Ben je benieuwd hoe Blue Shark jou kan helpen? We leggen je graag uit hoe jij Facebook advertenties kunt toepassen op jouw website en of webshop.

Plan eens een gratis consultancy gesprek in van 45 minuten.
En ook als we niet gaan samenwerken.. dan kun je al ons advies en onze tips zelf gaan toepassen! 🙂