TikTok Ads Uitbesteden? Dit Zijn De Valkuilen

Picture of Mark Kooijman
Mark Kooijman
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

TikTok Ads uitbesteden klinkt natuurlijk perfect.

Geen omkijken en keiharde resultaten.

Maar is dit ook daadwerkelijk zo? Zijn er geen valkuilen?

Elke agency doet de mooiste beloftes, maar hoe weet jij of het waar is?

Ze gooien jou dood met statistieken maar het draait maar om 2 dingen.

Keiharde omzet en winstgevend zijn.

Blue Shark is zich bewust van de cowboys in de marketing wereld.

Voordat je iemand inschakelt voor jouw TikTok Ads bereiden wij jou voor.

Lees even met mij mee..

Kennis vs tijd

TikTok ads uitbesteden kan ontzettend interessant zijn.

Het zelf leren zou natuurlijk nog interessanter zijn.

Maar dan komt natuurlijk de vraag: Heb jij die tijd wel?

Of wil jij wel zoveel tijd besteden aan het leren van een nieuwe skill?

Of heb jij wel tijd om dagelijks jouw campagnes te analyseren, ads te killen of op te schalen?

Hier komt dus het dilemma: Ga jij kennis vergaren die andere mensen al hebben of ga jij jouw kostbare tijd besteden om jouw business verder uit te breiden?

Veel marketing agencies hebben al ervaring met adverteren op bijvoorbeeld TikTok en Facebook.

Het zelf gaan leren vergroot de kans op het niet goed toepassen van advertenties.

Dat schaadt jouw business en jij gooit geld weg.

Je kan natuurlijk een kortere route kiezen door mensen met kennis erop te zetten.

De nadelen daarvan?

Trackrecord

Veel agencies schreeuwen vaak hun resultaten van de daken en doen de mooiste beloftes wanneer het aankomt op uitbesteden van TikTok ads.

‘’GRATIS leads’’ ‘’no cure no pay’’ ‘’geen success geld terug’’

Vaak is dit in de realiteit wel anders.

Ga voor bedrijven met een echt trackrecord wat jij kan inzien.

Bedrijven met bijvoorbeeld een case study.

Zo hebben wij ook een case studie hoe wij een van onze klanten X29 hebben gekregen in 30 dagen (2900%!)

Ga voor communicatie, resultaten, zekerheid en een marketingbureau wat meedenkt.

Dat verdien jij en dat verdient jouw business.

Percentages van de omzet, hoge opstartkosten en een maandelijkse fee die niet in vergelijking stond met het werk wat wordt geleverd.

En vraag jij om recensies? Uhh.. Ja…. Kom ik op terug…

Als ze al niet kunnen bewijzen wat ze hebben gedaan hoe gaan zij dan jouw product goed in de markt zetten?

Daarover gesproken..

Jouw product

Een agency moet in jouw bedrijf kruipen alsof zij een medewerker zijn.

Zij moeten alles van jouw product willen weten.

Wat doe je?

Wie is jouw klant en wat doet jouw product?

Een agency heeft tijd nodig om jouw product te leren kennen.

Hoe wij dat doen?

Goeie vraag!

Wij hebben een KPI sheet die wij samen met jou invullen bij de ‘’kick-off meeting’’

Hier een greep uit de vragen die wij stellen en waaraan wij denken.

Wat is jouw doelgroep, wat zijn jouw doelen en wanneer speel jij break even?

Weet jij iets niet of heb je er nog niet over nagedacht? Geen probleem.

Wij denken met jou mee, wij gebruiken onze expertise en zorgen ervoor dat wij jou volledig begrijpen.

Frisse blik

Een frisse blik lijkt heel positief toch?

Nieuwe inzichten waardoor jij beter kan gaan presteren.

Helaas zit hier ook een keerzijde aan.

Heb jij nog nooit iets gedaan met marketing?

Of heb jij nog nooit met een goed presterende agency gewerkt?

Dan ga jij waarschijnlijk veel kritiek krijgen op bijvoorbeeld:

  • Jouw landingspagina
  • Jouw content
  • Jouw manier van schrijven

Probeer hier goed mee om te gaan. Dit zegt een agency niet zomaar.

Dit is alleen maar zodat wij samen beter gaan presteren.

Jouw webshop gaat beter converteren en onze advertenties gaan beter presteren.

1+1 = 2.

Het komt allemaal neer op vertrouwen en het beste voor elkaar willen.

Kosten

Kosten kunnen vaak heel gauw de spuigaten uitlopen.

Als een agency per uur werkt en minuten (of zelfs seconden) bijhoudt kan het een dure grap worden.

Hoe ga jij controleren of iemand echt een half uur lang jouw campagnes heeft geoptimaliseerd?

Precies, dat gaat niet als jij geen kennis hebt.

Bij Blue Shark staan wij hier anders in.

Op basis wat jij spendeert aan advertenties maken wij een tailor-made aanbod.

Waarom?

Voorbeeldje:

Jij spendeert 500 euro per maand aan advertenties en je betaalt ons 1500 euro per maand.

Dan moet jouw omzet dusdanig X10 gaan wil jij er nog wat aan overhouden.

Realistisch in de eerste maand? Dat hangt af van jouw product en content.

Ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is.

Maar makkelijk is anders..

Jij betaalt ons een standaard service fee per maand gebaseerd op jouw advertentiebudget.

Geen 75 euro per uur geintjes.

Een belletje meer, lukt iets niet waardoor wij iets langer moeten doorwerken, een keer s ’avonds bellen of in het weekend de advertenties checken?

Geen probleem. Met onze vaste fee kijken we niet om van meer werk.

Wij willen dat het gaat draaien, net zoals jij dat wil.

Contracten en de kleine lettertjes

Het allerbelangrijkste bij een overeenkomst voor het uitbesteden van TikTok ads, maar wat helaas het minst gelezen wordt is het contract welke je krijgt van een marketingbureau.

Wij hebben al honderden bedrijven mogen helpen winstgevend te worden.

Echter horen wij zo ontzettend vaak: ‘’we zaten vast aan een contract van 12 maanden, daar wisten wij niks vanaf’’.

De valse beloftes klinken zo goed, agencies beloven de mooiste dingen en zorgen ervoor dat jij een ‘’wurgcontract’’ tekent tegen met belachelijke maandelijkse fee.

Maar wat is nou de ideale tijdsduur van een contract voor mij?

Goede vraag!

Wij adviseren 3 maanden, zoals wij ook bij Blue Shark een 3 maanden traject hebben.

Een 90 dagen traject.

Eerste maand testen.

Tweede maand optimaliseren.

Derde maand opschalen.

Zo simpel is het.

Geen resultaat? Ontsla ons.

Maandelijkse meetings zijn bij ons standaard, wil jij wekelijks zitten?

Geen probleem. Doen wij.

Eis zoveel als jouw klanten doen bij jou.

Het is jouw bedrijf, jij werkt hier al jarenlang voor.

Wees kieskeurig en laat je niet gek maken door valse beloftes van agencies zonder trackrecord.

Zullen we een keertje babbelen? Hierbij bied ik je een GRATIS strategiegesprek aan.

Wat gaan we dan doen?

We gaan 45 minuten zitten en kijken hoe wij jouw prestatie kunnen verbeteren of hoe wij jouw business in de markt kunnen zetten.

Ready? Klik hier.