Welke Targeting Mogelijkheden Heb Je Op TikTok?

Picture of Mark Kooijman
Mark Kooijman
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Targeting mogelijkheden op TikTok gebruik je natuurlijk om te zorgen dat jouw advertenties terecht komen bij jouw doelgroep.

Waar je op Facebook ontzettend veel verschillende interesses hebt.

Is TikTok simpelweg nog wat kleinschaliger.

Maar hoe ga jij nou jouw doelgroep vinden op een jonger platform nog volop in ontwikkeling en met dus minder goed presterende algoritmes? Wat zijn din dat geval de mogelijkheden om jouw doelgroep te vinden, in dit geval op TikTok?

Lees even met mij mee, dan leg ik het je uit.

Interesses op TikTok

TikTok gaat natuurlijk niet compleet het roer omgooien.

Ze gaan net zoals jouw business waarschijnlijk niet het wiel opnieuw uitvinden.

Maar je kijkt naar de zwakke punten van jouw concurrenten en verbeteren dat.

Terug naar TikTok.

Er zijn meerdere categorieën waar je op kan targeten bij TikTok.

Een paar voorbeelden:

  • Pets
  • Sports & Outdoors
  • Educations
  • Travel
  • Games
  • Households products

Hieronder vallen dan weer bepaalde subcategorieën waarop je kan targeten.

Helaas kan je bij TikTok nog niet zo de diepte in qua interesses dan Facebook.

Maar…

Open targeting is weer veel krachtiger!

Zodra jij een warmere pixel hebt kun jij open targeting toepassen en laat jij TikTok zijn werk doen.

Wel zo lekker toch?

Mensen met interactie op TikTok

Naast interesses kan jij ook mensen targeten die bijvoorbeeld:

  • Video’s afkijken
  • Video’s liken
  • Video’s delen
  • Comments plaatsen

Jij kan mensen targeten die bijvoorbeeld video’s van Games afkijken en/of liken.

Als iemand continu video’s deelt van Tennis filmpjes, hoe groot is dan de kans dat hij iets met Tennis heeft?

Exact, heel groot.

Hoe lekker is het dan als jij die mensen kan gaan targeten op basis van iets wat zij automatisch doen?

Helaas is deze optie nog niet zo geavanceerd als Facebook qua targeting.

Bij Facebook bepaal jij zelf hoelang geleden het kan zijn, bijvoorbeeld 3 dagen geleden.

TikTok geeft jou nu de optie voor 7 dagen of 15 dagen geleden.

Dit zijn uiteraard prima targeting opties.

Volgers en profielbezoeken

Naast de video’s kijken, liken, delen en het plaatsen van comments zijn er meer opties.

Wil jij mensen targeten die vaak video’s van voetbal kijken en wellicht voetbal accounts volgen?

Geen probleem.

TikTok geeft de optie dat jij mensen kan gaan volgen die interesse hebben in een bepaalde niche.

Dit zijn niet meteen jouw concurrenten, maar kunnen ook mensen met een hobby account zijn.

De mensen die dat account volgen kunnen dus stuk voor stuk jouw potentiële klant zijn.

Hashtags

Zijn er bepaalde hashtags die populair of trendy zijn in jouw niche?

Dat maakt TikTok ook mogelijk. Wij zien vaak bij kleding dat veel vrouwen het volgende doen.

#Fit #Fitcheck #FYP #FY

Komt het je bekend voor?

Je denkt misschien, waarom gebruiken ze die hashtags?

Zo komen de video’s in een bepaald algoritme en kunnen zij andere vrouwen inspireren.

Maar wij zijn er niet voor inspiratie maar keiharde sales.

De vrouwen die continu op zoek zijn naar inspiratie zien dan ‘’toevallig’’

Een 2de item gratis of betaal later met Klarna advertentie voorbij komen.

Met de leukste festival kleding voor de zomer van 2022…

Toeval?

Zeker niet…

Ben je benieuwd hoe jouw business hierop kan inspelen?

Laten we een keer een GRATIS strategie call doen..

Dan gaan wij kijken hoe wij TikTok kunnen inzetten voor jouw business.

Niet geschoten is altijd mis.

Open targeting

Wij adviseren aan het begin open targeting.

TikTok is nieuw op de markt en wil jou wegtrekken van Facebook.

Dus wat gaan ze doen?

Goedkoper conversies realiseren (LET OP! Dit is niet gegarandeerd)

Het komt erop neer dat als jij:

  • De juiste content hebt
  • Een goed converterende landingspagina
  • Een probleemoplossend product of een WOW effect

Onderzoek

Mijn advies: Kruip zelf in de huid van de consument.

Kijk zelf tien minuten (of meer) op TikTok en ga accounts in jouw niche volgen.

Welke accounts beveelt TikTok daarna aan?

Welke advertenties zie jij voorbij komen?

Wat doen de concurrenten op dit moment wat jij niet doet?

Welke hashtags worden er in jouw niche gebruikt?

Met deze vragen en antwoorden kan jij jouw strategie al opzetten.

Anders ga je met hagel schieten en weet je niet hoe jouw business in de markt staat.

Wil je dit allemaal zelf niet doen maar heb je wel een zoon, dochter, neef of nicht?

Vraag is aan hen of zij niche onderzoek willen doen en filmpjes willen doorsturen die zij bestempelen als ‘’leuk’’ of wat zij zien waardoor je blijft kijken.

Wil je dat iemand er naar kijkt met ervaring en kennis in adverteren op TikTok?

Nogmaals: De strategie call is GRATIS.

Kan je mij één reden geven waarom je het niet zou doen?

Wij gaan samen naar jouw business kijken en een plan maken.

Het enige wat wij van jou nodig hebben is eenmalig 45 minuten.

Conclusie

Zodra jij jouw doelgroep kent en weet op welke punten jij hen kan targeten.

Dan is het een kwestie van de juiste video.

Een goed converterende landingspagina.

Maar hoe weet jij of het goed converterend is?

Een specialist gratis inschakelen voor 45 minuten.

Waar kan dat?

Dat kan HIER.

Gratis en voor niets praten wij 45 minuten en maken wij een complete strategie voor jouw business.

Zie ik je daar?