Case Study:
Arabic Dress
Inhoud
De uitdaging
Arabic Dress bestaat inmiddels 15 jaar, heeft een webshop, een fysieke locatie in Utrecht en heeft goede naamsbekendheid in Nederland, maar ook vanuit omliggende landen weten klanten de winkel van Arabic Dress te vinden.
Het bedrijf was opzoek naar een betrouwbare en loyale marketingpartner om de social ads, search ads en eMail marketing te beheren en uit te breiden waarmee naar de ambitieuze doelstellingen toe kan worden gewerkt.
Uiteindelijk was het doel simpel: de omzet verhogen en de marketingkosten beperken.
Resultaten
- x 11,13 ROAS op Facebook
- x 56,36 ROAS op Google
- € 470.397,77 omzet per maand
De kanalen en de doelstellingen
Blue Shark is ingeschakeld om de volledige paid advertising via de kanalen: Facebook ads en Google ads uit handen te nemen. Daarnaast hebben we na verloop van tijd de geautomatiseerd eMail- en SMS flows uit handen genomen.
Het doel was (en is) om de groei van Arabic Dress te turbochargen door middel van een hyper-effectieve paid advertising strategie. Hiervoor hebben we twee bekende kanalen benut om tot een maximale prestatie te komen.
Resultaten voor samenwerking
Resultaten na 90 dagen
Laten we beginnen met de omzetcijfers, ten opzichte van de 90 dagen voorafgaand aan onze samenwerking hebben we binnen een kwartaal een groei weten te realiseren van +229% (!)
De omzet is gegroeid van € 204.665,48 naar € 470.397,77.
”Ja leuk, maar wat zijn de advertentiekosten? Omzet heb ik weinig aan.” hoor ik je denken.
I get it, daar gaan we het over hebben, maar bekijk eerst even onderstaande screenshot.
Resultaten Facebook ads (x11.13 ROAS)
Zoals gezegd hebben we ons in de eerste 90 dagen volledig gefocust op het genereren van data op basis van koud verkeer. Blue Shark was in staat om in Facebook een overall ROAS te genereren van x11,13. Hierbij levert iedere euro aan adspend dus € 11,13 in omzet op.
Vertel eens, wat zou je zelf doen? Als jij mij nu een euro geeft en ik jou € 11,13 terug geef? Makkelijke keuze.
Kansen & uitdagingen voor de toekomst
Zoals veel ondernemers was ook de eigenaresse van Arabic Dress in het begin skeptisch over paid advertising en de enorme potentie hiervan en zodoende zijn we begonnen met een (relatief) laag budget, hierbij kun je denken aan € 100 – € 150 per dag verdeeld over beide platformen (Facebook ads & Google ads). Dit budget hebben we gaandeweg langzaam verhoogd in overleg met de klant, omdat we de volledige potentie gewoon niet onbenut kunnen laten.
De resultaten die we gegenereerd hebben zijn voornamelijk op basis van koud verkeer en alleen in Nederland en Belgie. De eerste 90 dagen zetten we normaliter voornamelijk in om veel data te genereren en de eerste groei te ontwikkelen voor een bedrijf.
De komende maanden gaan we daarom alle beschikbare data benutten om nog meer targeted traffic naar de website te sturen.
Uiteraard is dit afhankelijk van de schaalbaarheid van Arabic Dress en dit brengt me direct bij de aanstaande uitdagingen..
Uitdagingen:
Inkoop & Cashflow
Logistieke Operatie
Conclusie
Deze case study is gemaakt na de eerste 90 dagen van onze samenwerking en ook al zijn deze resultaten waanzinnig en is de behaalde groei enorm en haast surrealistisch voor veel ondernemers hebben wij het gevoel dat er nog veel meer uit te halen is. Denk hierbij aan een uitbreiding van het assortiment, het maximaal inzetten van de data en ongelimiteerd kunnen doorschalen in andere landen.
Blue Shark is daarom erg hyped wanneer we naar de toekomst kijken.