Van € 56K Naar € 237K Per Maand in 90 Dagen (x 43,99 ROI)
Inhoud
Het bedrijf
Bij dit bedrijf kun je terecht voor fashion. Een snelgroeiend bedrijf met (op het moment van schrijven) 400.000+ actieve volgers op Instagram. Het bedrijf is actief in meerdere landen, maar de focus ligt momenteel grotendeels op Nederland.
De uitdaging
Het bedrijf bestaat inmiddels 15 jaar, heeft een webshop, een fysieke locatie in Utrecht en heeft goede naamsbekendheid in Nederland, maar ook vanuit omliggende landen weten klanten de winkel te vinden.
Het bedrijf was opzoek naar een betrouwbare en loyale marketingpartner om de social ads, search ads en eMail marketing te beheren en uit te breiden waarmee naar de ambitieuze doelstellingen toe kan worden gewerkt.
Uiteindelijk was het doel simpel: de omzet verhogen en de marketingkosten beperken.
Resultaten
- x 11,13 ROAS op Facebook
- x 56,36 ROAS op Google
- Van € 56K per maand naar € 237K per maand in 90 dagen
De kanalen en de doelstellingen
Blue Shark is ingeschakeld om de volledige paid advertising via de kanalen: Facebook ads en Google ads uit handen te nemen. Daarnaast hebben we na verloop van tijd de eMail- en SMS flows uit handen genomen en verder verbeterd.
Het doel was (en is) om de groei van het bedrijf te turbochargen door middel van een hyper-effectieve paid advertising strategie. Hiervoor hebben we twee bekende kanalen benut om tot een maximale prestatie te komen.
Resultaten voor samenwerking
Resultaten na 90 dagen
Laten we beginnen met de omzetcijfers, ten opzichte van de 90 dagen voorafgaand aan onze samenwerking hebben we binnen een kwartaal een groei weten te realiseren van +422% (!)
In slechts 90 dagen.
De omzet is gegroeid van € 56.073,17 per maand naar € 236.819,86 per maand.
”Ja leuk, maar wat zijn de advertentiekosten? Omzet heb ik weinig aan.” hoor ik je denken.
Daar gaan we het direct over hebben, om te beginnen met de Facebook ads.
Resultaten Facebook ads (x11.13 ROAS)
Zoals gezegd hebben we ons in de eerste 90 dagen volledig gefocust op het genereren van data op basis van koud verkeer. Blue Shark was in staat om in Facebook een overall ROAS te genereren van x11,13. Hierbij levert iedere euro aan adspend dus € 11,13 in omzet op.
Vertel eens, wat zou je zelf doen? Als jij mij nu een euro geeft en ik jou € 11,13 terug geef? Makkelijke keuze.
Resultaten Google ads (x56,36 ROAS)
Dacht je dat de Facebook ads al geweldig waren, dan moet je echt even samen met mij naar de Google ads resultaten kijken.
In deze maand hebben we slechts € 2.182 gespendeerd aan advertenties en hiermee hebben we maar liefst € 123.000 omzet gegenereerd.
Dit maakt een overall ROAS van maar liefst 56,36.
Voor elke euro die we gespendeerd hebben, heeft dit het bedrijf € 56,36 in omzet opgeleverd.
Het totale resultaat
Het klopt, we hebben ook TikTok ads en eMail marketing ingezet om de resultaten van dit bedrijf nog verder te turbochargen.
Zo hebben we op het platform TikTok slechts € 114,50 gespendeerd om een omzet van € 678,86 te genereren (x5,93 ROAS). Dit is dus een druppel op de gloeiende plaat als we naar de volledige omzet kijken.
De omzet en resultaten uit eMail Marketing zijn wel weer verbluffend.
Namelijk een totaal van… € 76.985,27. In 30 dagen.
En dan te bedenken dat dit bedrijf (heel veel bedrijven trouwens) geen effectief gebruik maken van eMail marketing.
Wij raden ALTIJD aan om eMail marketing in te zetten zodra je ofwel een groot klantenbestand hebt, of veel traffic genereert naar jouw website.
Dit alles gecombineerd maakt een magische combinatie.
Uiteindelijk was Blue Shark in staat om dit bedrijf in een nichemarkt niet te vergeten op te schalen van +- € 56.000 per maand naar een kleine € 237.000 per maand.
Een totale ROI (excl. Blue Shark fees) van maar liefst x 43,99.
€ 5.383,41 aan marketing kosten.
€ 236.819,85 in omzet.
Voor het volledige overzicht heb ik hieronder een screenshot toegevoegd.
Kansen & uitdagingen voor de toekomst
Zoals veel ondernemers was ook de eigenaresse van dit bedrijf in het begin skeptisch over paid advertising en de enorme potentie hiervan en zodoende zijn we begonnen met een (relatief) laag budget, hierbij kun je denken aan € 100 – € 150 per dag verdeeld over beide platformen (Facebook ads & Google ads). Dit budget hebben we gaandeweg langzaam verhoogd in overleg met de klant, omdat we de volledige potentie gewoon niet onbenut kunnen laten.
De resultaten die we gegenereerd hebben zijn voornamelijk op basis van koud verkeer en alleen in Nederland en Belgie. De eerste 90 dagen zetten we normaliter voornamelijk in om veel data te genereren en de eerste groei te ontwikkelen voor een bedrijf.
De komende maanden gaan we daarom alle beschikbare data benutten om nog meer targeted traffic naar de website te sturen.
Uiteraard is dit afhankelijk van de schaalbaarheid van de klant en dit brengt me direct bij de aanstaande uitdagingen.
Uitdagingen:
Inkoop & Cashflow
Logistieke Operatie
Conclusie
Deze case study is gemaakt na de eerste 90 dagen van onze samenwerking en ook al zijn deze resultaten waanzinnig en is de behaalde groei enorm en haast surrealistisch voor veel ondernemers hebben wij het gevoel dat er nog veel meer uit te halen is. Denk hierbij aan een uitbreiding van het assortiment, het maximaal inzetten van de data en ongelimiteerd kunnen doorschalen in andere landen.
Blue Shark is daarom erg optimistisch wanneer we naar de toekomst kijken.