Winstgevend Facebook adverteren, hoe moet dat?

Joël Wurtz
Joël Wurtz
blue shark-logo-03
+   You   =
footer-shark

Inhoud

Jij wilt advertenties plaatsen op Facebook!

Misschien dat je het al een aantal keer geprobeerd hebt…

Een aantal keer misschien zelfs met succes… en misschien ook zonder succes

Maar hoe maak je nou telkens winstgevende Facebook advertenties?

Keer op keer blijkt dat toch lastig te zijn voor de meeste ondernemers…

Kijk maar naar de meeste advertenties die jij voorbij ziet komen in je feed!

Weggegooid geld, want je scrolt er zo voorbij!

Maar goed… je bent gelukkig hier belandt.

Hetzelfde lot als die ondernemers ga jij niet tegemoet! 😉

Dus niet stressen en listen up!

Wij als gespecialiseerde Facebook agency willen jou graag een handje helpen…

Maar waarom?

Omdat wij geloven dat je iets goed moet doen voordat goede dingen jou kant op zullen komen.

Daarom hebben wij speciaal voor jou dit artikel geschreven boordevol met tips om je onderweg te helpen.

Want in dit artikel vind je het antwoord op jouw vraag!

Maar waarom is Facebook zo waardevol?

Eén mega server van persoonlijke gegevens.

Dat is waar Facebook inmiddels bekend om staat…

Jij bent daar ook geen uitzondering van, want ook als jij het platform privé gebruikt kunnen ondernemers jou targeten met deze gegevens!

Daarom is de kans ook groot dat je al wat slechte en soms goede advertenties voorbij hebt zien komen.

Voor de slechte zullen we geen namen noemen… maar waarschijnlijk weet je welke bol.com verkoper we bedoelen!

Maar goed… zoals je misschien dus ook al doorhad, winstgevend Facebook adverteren is voor iedereen mogelijk.

Mits je weet wat je moet doen, want hoe veel geld je ook in een slechte advertentie pompt

Het blijft een slechte advertentie!

Maar hoe kan je dan wel een goede advertentie plaatsen – die wel winstgevend is?

Het zit zo!

Doordat het platform één grote database is van gegevens, mag je deze gegevens gebruiken om jouw doelgroep te specificeren.

Je kan bijvoorbeeld een locatie selecteren, of een leeftijdsgroep en zelfs… wat er voor gebeurtenissen plaats vinden in hun leven!

Yes we know… creepy shit.

Maar goed, hierdoor krijg je wel de mogelijkheid om hyper-gefocuste advertenties te creëren en zo min mogelijk van je marketing budget er door heen te blazen!

We hebben lang genoeg gepraat… Lets get started!

1. Het advertentiebeleid uit je kop leren?

Ja… we horen je het al denken en het is ook zeker geen pretje!

Maar het is de investering zeker waard!

Het is namelijk al helemaal geen pretje als je heel wat uren steekt in het bedenken van een killer advertentie

Je plaatst hem…

En BOEM!

Facebook laat je even weten dat je advertentie niet in overeenstemming is met hun beleid en verwijderd het met liefde! 😊

Daar gaat je waardevolle tijd en andere investeringen die je hebt moeten doen!

Veel zinnen staan namelijk op een verboden lijst…

Je kan gelukkig wel creatief zijn en zinnen formuleren die er op lijken maar anders verwoord worden!

Maar… om dat te kunnen doen moet je wel het beleid kennen!

2. Stel je eerste campagne op

Wie of wat wilt jouw product kopen?

De kans is groot dat jij verschillende type mensen als doelgroep hebt…

Daarom is het van belang om in kaart te brengen hoe deze doelgroepen er uit zien!

Een goede manier om dit te doen is om een klant profiel te creëren – en nee, dan bedoelen we niet maar eentje!

Om zo een profiel te maken moet je, jezelf in je klant verplaatsen.

Vraag jezelf dan af…

“Welke interesses heb ik?”

“Wat zoek ik in een product?”

“Wat wil ik bereiken met het product?”

“Welk gevoel hoop ik te krijgen?”

Op deze manier krijg je namelijk in beeld wat jouw klant voor interesses en wensen heeft!

Op basis hiervan kan je dan uiteindelijk een aantal doelgroepen creëren.

“Maar waarom is dat belangrijk dan?”

Je kan hiermee verschillende testjes uit voeren!

Om een winstgevende advertentie te krijgen moet je namelijk heel veel testen!

3. Test #1: Horizontaal schalen

Misschien zegt het je al iets…

Je gaat je advertenties schalen in de breedte!

Nu je een duidelijk beeld hebt van je doelgroepen, kan je al deze doelgroepen gaan beginnen te targeten.

Zo kun je zien welke doelgroepen waardevol voor jouw onderneming zullen zijn en welke doelgroepen niet.

Geef ze per dag allemaal het zelfde budget

Na een paar dagen kan je zien welke doelgroepen het best presteren!

Deze doelgroepen neem je dan ook mee naar de volgende test!

4. Test #2: Verticaal schalen

Het is waarschijnlijk al vanzelfsprekend…

Net was het schalen in de breedte – dus nu is het schalen in de hoogte!

Daarmee bedoelen we natuurlijk het budget!

Je hebt nu zwart op wit welke doelgroepen het beste presteren en dus het meest winstgevend zijn.

Nu is de taak om te kijken in hoeverre je het dagelijkse budget kan gaan opkrikken, om het meeste uit je doelgroep te halen!

Doe dit telkens in kleine stapjes van rond de 3 à 4% per dag en kijk met welk budget jij de beste resultaten behaald.

5. Nog meer hulp!

Heb je na het lezen van dit artikel toch nog moeite met het maken van een Facebook advertentie?

Of heb je echt geen zin om het advertentiebeleid uit je hoofd te leren?

Wil je dat alles gewoon in 1x goed gaat?

Voor een gelimiteerde tijd bieden wij jou de kans om volledig GRATIS met ons te kunnen sparren over jouw onderneming.

Samen zullen we een strategie bedenken hoe we jouw onderneming voorgoed kunnen veranderen!

De enige catch is dat de plekken snel weg zijn!

Dus neem snel contact met ons op om het gratis consultancy gesprek van 45 minuten in te plannen!

Waar wacht je nog op!

Klik hier om een afspraak in te plannen, zolang er nog plaatsen beschikbaar zijn!